3384
Sök

Någon som testat HTC Watch funktionen ?? i HTC Sensation.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Jag gillar båtar så jag köpte mig en HTC Sensation, då det är HTC´s flaggskepp ..

Nu till frågan: HTC Watch, är det något att ha ?? sitter och funderar på att testa men 79-109 kr för en film som kanske inte lever upp till förväntningarna i kvalitet .. och sen om kvalitén när man kopplar upp till HD-tv blir det som en 1080p film på tv´n då ?? eller ?? tycker nämligen att dom trailers jag kollat på inte ger en kraftfull bild kvalitet.

Erfarenheter någon ??

Mvh S.Österdahl

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 augusti 2011
En mobiltelefon har verkligen inte kraften att driva en 1080p film tongue
Dessutom är 1080p en slags förkorting för upplösningen 1920*1080. Jämföres med en normal telefon som har upplösningen 240*360 (kanske ngt högre i nyare?)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

GREASEMONKEY
822 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Telefonen i sig är en 16:9 skärm, "film telefon", hur dumt det nu låter .. Men jag är mer nyfiken på om någon verkligen har provat ?? jag är själv ganska skeptisk till en tillfredsställande filmupplevelse via detta program HTC Watch ..

EDIT: Har suttit och lusläst recensioner nu och kommit fram till att man ska nog inte använda filmfunktionen externt.
Senast redigerat av 770_EVOLVE (20 augusti 2011)

Mvh S.Österdahl

69 Inlägg
22 augusti 2011
Har aldrig prövat att koppla upp på tvn. Men det är en jävla grym bild när du kör på mobilen. Perfekt att ha när man åker tåg eller annat som är långtråkigt!

Tänk bara på att ha bra internetuppkoppling om du ska streama. Annars drar du ner filmen direkt på minneskortet via wifi hemma och har tillgång till den när du vill.

Sök