Har kollat igenom tråden, detta kommer nog bli bra. Trevligt att se att du fixar upp bilen igen..
Tack för visat intresse! Att fixa den igen var det ända självklara, har en oändlig ork av någon anledning! Men klart den kommer bli bra, 2012 kommer bli sjukt
FörBannat snygg huv du har skaffat dig:D går det bra annars?
Haha ja huven är förjävla fin, men den som lackerat den borde få sig ett slag på fingrarna Ja klart det går bra, lite segt med pengar men det rullar på ändå!
Trelleborgs bilplåt ska ha ett bra pris och gör bra jobb.
Den är inbokad hos Trelleborgs Bilplåt redan, den 7e november! Han har satt takpris på 10k, så det är inga farliga summor
Vad ska göras för dom pengarna?
Montering i bänk Skrotdrag byte av v-hjulhus byte av v-lyktplåt byte av huvlåsplåten.
Något mer? du verkar ha demonterat det mesta.
Jag har faktiskt inte hur mycket han kommer att försöka dra rätt och vilket han kommer att byta. Jag har fixat alla delar som krävs för att byta allting om det skulle behövas, vilket var på hans önskan!
Motorn har nu kommit hem och blivit upphängd på stativ. Har även plockat ner i allting. Den ska tvättas, tvättas, tvättas, tvättas lite mer, sen slipas och målas.
Sen ska jag byta till HKS kamrem, byta insugs, grenrör, turbo och ventilkåpe-packningar. Sen kommer ju även koppling också! Och såklart oljefilter.
Kommer inte att hända så värst mycket på motorfronten nu, utan det hoppar lite fram och tillbaka. Kopplingen är ju det som kommer svida värst
Sen är det riktning på nästa måndag, alltså om en vecka! Vilket jag verkligen ser fram emot
Trelleborgs bilplåt ska ha ett bra pris och gör bra jobb.
Den är inbokad hos Trelleborgs Bilplåt redan, den 7e november! Han har satt takpris på 10k, så det är inga farliga summor
Okej
har han bara höftat priset?
Tänkte du vill kanske ha lite hjälp med priset
Upp och ner i bänk med mätning 237p Dragrikt av H+V ramben + V hjulhus 265P Byte V hjulhus + frilägga beg del ca 350P Byte av lyktplåt + huvlåsplåt ca 150P
Totalt ca 1002P
100P är en timme.
Det är inte säkert rambenen är ur läge så tiden kan sjunka.
Tar dom 1000kr i timmen ink moms så är priset OK och du ska ha kvitto.
Är timdebiteringen lägre eller dom tänkt köra det sidan om så är priset helt fel.
Tack så mycket! ska komma ihåg detta och ta ett snack med honom! Jag frågade om han visste "ungefär" vad det skulle bli, även om det kanske är svårt att höfta.
Så sa han att det kommer inte överstiga 10.000. Men han trodde inte heller att det skulle komma upp i den summan. Så tror det handlar om 7-8, kanske 9.. Men jag har som sagt ingen aning
mickecorrado skrev:
kristoffersson skrev:
mickecorrado skrev:
Har pratat med han nu och bänken är såld.
Trelleborgs bilplåt ska ha ett bra pris och gör bra jobb.
Den är inbokad hos Trelleborgs Bilplåt redan, den 7e november! Han har satt takpris på 10k, så det är inga farliga summor
Okej
har han bara höftat priset?
Tänkte du vill kanske ha lite hjälp med priset
Upp och ner i bänk med mätning 237p Dragrikt av H+V ramben + V hjulhus 265P Byte V hjulhus + frilägga beg del ca 350P Byte av lyktplåt + huvlåsplåt ca 150P
Totalt ca 1002P
100P är en timme.
Det är inte säkert rambenen är ur läge så tiden kan sjunka.
Tar dom 1000kr i timmen ink moms så är priset OK och du ska ha kvitto.
Är timdebiteringen lägre eller dom tänkt köra det sidan om så är priset helt fel.
/Micke
Senast redigerat av kristoffersson (31 oktober 2011)
vad har dom gröna grejerna för funktion? är det oljereturen?
Du menar dom gröna kontakterna på blocket? Det är givare Gissningsvis olje och vattentemp, men är inte helt säker! Finns säkert någon annan som kan svara mer exakt på detta?
Blocket och toppen har blivit tvättat, tvättat och tvättat! även undre delen av insuget har blivit som nytt! Vi använde färgförtunning då cellulosathinnern var slut. Dum som jag var så trodde jag att en ångare (tapetnedtagare) skulle funka också. Men den gjorde mest så att det blev väldigt fuktigt och blött, och varmt...
Tänkte jag ska göra en beställning på HKS kamremkit samt packningarna som ska bytas på motorn nu i dagarna. Börjar även bli dags att måla alltihop!
Det som ska målas utöver block och topp är insuget och eventuellt tryckrören. Tänkte att guld hade varit fräckt. Men samtidigt så vill jag bara hålla det enkelt eftersom motorrum blir funktion före show, så att säga. Så det blir nog bara att måla alltihop silver. Så ser det ut som aluminium, fast är lättare att hålla rent.
Öser upp en drös med bilder på dagens arbete
Och så börjar hyllorna bli fulla med skit. hälften av alla delar ligger dock i bilen tills vidare. En hel del ligger även på vinden