2521
Sök

Volvo 740 16v går dåligt !

99 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
kan hålla full gas hela tiden det är precis att den håller jämn fart då, låter som den misständer,  tomgången blir 200 varv å den dör tillslut

Men direkt ja startar den direkt efter så går den precis som vanligt i ungefär 10 sekunder, sen börjar den om me misständandet

Jag var ute en regnig dag och körde, körde i nån vattenpöl osv, efter det börja det hända.. köpte bilen för en vecka sen.

kollade under och kablarna till katten är avklippta, kan det vara nått? Fast den går ju normalt bara man startar om bilen, konstigt!

Tacksam för svar!

Tekniker
624 Inlägg
20 augusti 2011
Kolla ditt Bränsletryck Kanske

Elektriker
160 Inlägg
20 augusti 2011
Är kablarna till lambdasonden klippta?

Mjau säger kissen

99 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Ravi skrev:
Kolla ditt Bränsletryck Kanske

jo kanske är nå fel på det. får harrva igång den när ja startar den, bensinen rinner tillbaks..  nån sa nå om att en förpump i tanken kan vara trasig, för även tankmätarn har sitt egna liv och det var i samma grej allt satt tror jag.

ska undersökas!

99 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Kollade förpumpen där bak, den lät då man körde på startmotorn..verkar hel, inga kablar skadade. lossade bränsleledningen vid motorn och det sprutade bensin då jag harrva på startmotorn..

Lambda kablarna är klippta ja.. jag kollade felkoder och fick fram att lambda signalen var dålig.. Men bilen har ju gått utan fungerande lambda.

fick även denna felkod på tändningen

1-4-4 = Lastsignal (tänder miljölampan)
Villkor:
I dellastområdet görs en test av belastningssignalen två gånger varje motorvarv.
Om belastningssignalen är konstant hög eller låg sätts felkoden 1–4–4.
Felorsak:
Avbrott eller kortslutning till jord på ledningen mellan LH 2.4 #25 och EZ 116 K #8.
LH 2.4 styrenhet defekt.
Avbrott i strömförsörjning till styrenhet bränslesystem.
Felsymptom:
Motor orkelös, stannar, startar ej eller ryckig gång.

Symptomen stämmer ju ,men då är frågan vad som menas med det där? Hela styrdataboxen defekt eller vad?

99 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
dom klippta lambda kablarna tog i varann, problemet fixat:)

Sök