3828
Sök

Turbokonvertera Volvo 740 med en B230F motor

3 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Hej undrar hur man turbokonverterar en Volvo 740 med en vanlig B230F motor i och vill väll ha så att den blir   
Vassare så att säga mera hästkrafter;) Mvh Carl.

591 Inlägg
21 augusti 2011
CarlJohansson skrev:
Hej undrar hur man turbokonverterar en Volvo 740 med en vanlig B230F motor i och vill väll ha så att den blir   
Vassare så att säga mera hästkrafter;) Mvh Carl.

finns redan trådar om detta

10 287 Inlägg
22 augusti 2011
I princip så är det enklast att skaffa en komplett turbomotor med boxar och kablage och välta ner om det nu inte är så att man gör detta för att skaffa sig djupare kunskap om motorteknik.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Jo detta vet jag men vill bara ha lite mer så man kanske inte behöver konvertera och jag fattar att det går i mot det jag skrev men det får ni ta;)

10 287 Inlägg
22 augusti 2011
Trust me, "lite mera" är inget att ha. Att konvertera för att få typ 134 Hkr är meningslöst dels för att man blir rätt besviken (det ger inte så mycket mer än att ösa ner annan kam och extraktor) och dels så kostar det i princip samma pengar att konvertera för 134Hkr som för 160 Hkr.
Vill man göra det för att man har suget att lära sig - ja, då är det vettigt att konvertera. Har man alla grejorna liggande så ja - då kan man konvertera. Men annars så välter man ner en turbomotor så får man dessutom den lilla finessen att det går att besikta joxet lagligt.

/Göran

CarlJohansson skrev:
Jo detta vet jag men vill bara ha lite mer så man kanske inte behöver konvertera och jag fattar att det går i mot det jag skrev men det får ni ta;)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

429 Inlägg
22 augusti 2011
Blir inte sällan jättebra vid en turbokonvertering, vill man inte kompsänka och allt jobb därtill så kan man inte ladda på så bra ändå. så som redan nämnt blir de inte värt de...

Sök