zovix skrev:
Ja... Det blir bara vansinnigare och mer dåraktigt.
Den nya religionen heter klimathot och i stället för 1100- talets rädsla för synder är rädslan idag CO2-hotet ivrigt påhejjat av präster och "FNs klimatpanel". Precis som kyrkan på 1100-talet kan synder botas med pålagor. Betala mer och du går fri.
Det är tyvärr bara att acceptera att världen ändras. Finns väldigt lite vi kan göra åt det.
Kör hårt.. Kalla mig hädare, icke troende mm. Tyvärr är jag bara logisk.
Mvh Magnus
exakt det är lite av grejen att det ska tjatas sönder totalt när dom hittar en ny grej
bara ett nytt sätt att höja skatten
att vi ska vara rädda om miljön tycker jag helt klart
men sen vad som räknas som miljö eller inte är en fråga värd att ställa
är miljöförstning att stå på tongång med bilar
eller att man dumpar kemikalier i folks dricks och tvätt vatten?
det är synd att inte dom som ska bry sig så förbannat om miljön inte öppnar ögonen och ser dom verkliga problemen istället för att stirra sig blinda på dom påhittade problemen
bara det här med att isen smälter pga varmare klimat som beror på att vi släpper ut co2
när det är bevisat att istider har kommit och gått under en lång tid av jordens liv
att bilarna ska göras snålare tycker nog alla just för att inte oljan ska ta slut
men det ska vara för just att oljan inte ska ta slut
inte att det är så farligt för miljön
vi får hoppas att alla så kallade miljövänner vaknar upp och faktist behandlar naturen med den resepkt som behövs
istället för att bry sig om sin egen natur utanför sitt hus
jag hoppas att dom inser att det är det enda riktiga att bygga kärnkraftverk och tvinga kolkraftverken att stängas
och att kärnkraftverken stängs den dagen det finns ett annat alternativ som är bra för alla
samma sak med bilarna låt bli att skatta ihjäl bilägarna och låt utvecklingen ha sin gång så kommer problemet att lösa sig förr eller senare
utan att folk tvingas sluta jobba och leva på bidrag
och låta oss ha så mycket fritid som man bara kan