Vad är det för insprut på den? På jettan jag hade var det VW-s superduper halvinsprut. Hade samma fel på den och då vare "förgasargummit" som var sprucket
Vad är det för insprut på den? På jettan jag hade var det VW-s superduper halvinsprut. Hade samma fel på den och då vare "förgasargummit" som var sprucket
Det är inte "centralinsprutning" på gti motorn. Så vi kan utesluta förgasarfoten Kallstartsspridare som inte stänger av? Och den måste ju ha nån tempgivare antar jag
Har/haft samma problem som du i min golf gti 16v. Segstartad varm men oftast om den stått över en timma ungefär som bensinen runnit tillbaka och inte är framme vid spridarna för den kan typ tända till men så får man nöta ett tag och gasa fullt men startar gör den alltid och det händer bara ibland så jag har inte brytt mig. När min ljuddämpare börja läcka så ville den aldrig starta när den blivit varm och det gått en timma ungefär. Men efter jag tog bort den och satte rör så händer det bara ibland som innan ljuddämparen paja Så en tanke är att tändningen inte står rätt för då öppnar och stänger ventilerna fel men borde inte bilen gå konstigt om den står fel. Eller kan bilen gå bra ändå ? För bilen får ju mer soppa när den är kall och då kraftigare explotion som gör det lättare för bilen att starta. Så nått bränsle relaterat kanske det kan vara. Rätta mig om jag har fel för jag tänkte bara högt