3573
Sök

Kablar till baslådan.

30 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Jag behöver ha lite hjälp med vilka kablar jag ska ha i min bil, till baslådan. Den sitter i skuffen så jag måste ha lite hjälp med hur jag drar kablarna och vilken typ av kablar de ska vara..

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
19 augusti 2006
Gå in på nån affär där dom säljer svetsmaskiner. Där kan du köpa REJÄL strömkabel! Gör de!
Sen är de väl bara o dra där de är som bäst o ha dom.....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Refined
1 770 Inlägg
20 augusti 2006
Det är ingen som hellst ideatt köpa en svetskabel, om man inte har typ 15 slutsteg och 20 basar. Gör som jag, åk till MDS (eller liknande) och köp en komplett kabelherva för slutsteg, men köp ordentliga grejjer. Sen är det bara till och hitta ett hål in från motorrummet och försöka da kablarna igenom bilen, och försöka dölja dom nått sånär iallafall.. koppla sedan bara in skiten sen är det bara att dunka på utav bara helvete.. Lycka till

3 295 Inlägg
20 augusti 2006
men är det inte dumt om kabeln till slutsteg och dylikt är grövre än den som går från generatorn till batteri??
Senast redigerat av Slave_joe (20 augusti 2006)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 augusti 2006
Knappast fel i o köpa svetskabel??? Billigare än MDS och BRLs dyra!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

draminbil.nu
1 382 Inlägg
20 augusti 2006
Strömkabelns kan man ju köpa var som helst.. Det är kanske lite mer kritiskt med lågnivåkabeln som behöver vara lite mer skärmad..

utterhelvete
13 Inlägg
21 augusti 2006
Ström kabeln från batteriet bör vara 16mm2 och upp till 21mm2. Mds har ett bra utbud på strömkablage till ett bra pris.
Att tänka på när du drar lågnivå är átt inte dra den på samma sida som 12V- kabeln då störningar/surr kan uppkomma.
Om du har vanliga högtalakablar dragna bak i bilen så köp dig hög till lågnivå omvandlare så slipper dra från fronten.
Kolla på steget så ser du villken typ av storlek på strömkabeln som steget lätt kan ansluta till.
Glöm ej att säkra upp kabeln (så nära batteriet som möjligt.

Snasen

Clarus

Sök