2987
Sök

Bra vax som håller

767 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Söker ett bra vax som håller länge, har hört att lahega har bra vax men vilket av deras vax skall man ha, Skall lägga det på en husvagn:P

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

59 Inlägg
30 augusti 2011
Jag tycker lahega är bra, och vi använder Fastcut 13 och polerar av bilen och sedan lägger vi på ett lager Bananawax 33 som får ligga ett tag sen torkar man av det med en trasa eller microfiber trasa, blir ett grymmt resultat och håller länge

Lycka till

767 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
oki är fastcut lahegas grejer eller är det ett eget märke? Var kan man hitta detta?

www.Rushracing.se

59 Inlägg
30 augusti 2011
Det är lahegas grejor så lahega ska ha det, om man söker på nätet så kommer det upp olika firmor som säljer det smile

767 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
oki tack för hjälpen!

www.Rushracing.se

Cupra_
2 september 2011
Ett riktigt bra vax, T.ex. Lahegas "Sealwax", håller faktiskt riktigt länge om man lägger på det på rätt sätt (Det får stå helst över natten innan man drar av överskottet)  och är sparsam med avfettningen. På mina  bilar har det suttit 3-4månader i alla fall trots att jag använder avfettning rätt ofta. Men visst, ett lackskydd är ju en annan sak..

166 Inlägg
11 september 2011
Lahegas "banan wax 33" håller ju 6månader, och sealwax är ju en utgående produkt så vill du lägga lackbehandling så är lahega toughguard det nya som håller riktigt bra smile

767 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
tackar för tipsen!

www.Rushracing.se

767 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
har nu inhandlat powercut 11 och bananawax 33 Men på powercut 11 flaskan står det att man skall använda ett mildare polermedel efteråt sen på med wax, behövs verkligen detta och vilket skall man då ha?

www.Rushracing.se

767 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
såga att finecut 11 skulle vara ett bra val innan waxet

www.Rushracing.se

166 Inlägg
12 september 2011
SAAB_4ever skrev:
såga att finecut 11 skulle vara ett bra val innan waxet

jag kör alltid (18) imellan, blir blankare yta, 11an är väl lite väl grov för att bara köra wax direkt efter smile
Mvh: L

767 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
oki tackar

www.Rushracing.se

658 Inlägg
16 september 2011
Kör med Meguiars, fan vilket underbart vaxer dom har.... helt otroligt måste jag säga.........  Väl värt att testa.

357 Inlägg
16 september 2011
Ett vax är ju ett vax, dvs ett organiskt fett som inte är jättehållbart.
Men defenitionen har ju inekligen ändrats, och ett vax kan va helsyntetiskt med bra hållbarhet.

Ett traditionellt vax passar bättre på entusiastbilen än på husvagnen.
Försök hitta något med så lång hållbarhet som möjligt, gärna ett lackskydd om det går att fixa.

MVH/
Senast redigerat av KaptenHaddock (17 september 2011)

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

1 324 Inlägg
17 september 2011
jonnielahti skrev:
jag som proffs gillar 3ms produkter.

Gillar dom med.. Som amatör.. Men hört att dom ska vara väldigt cancerframkallande..

1 324 Inlägg
17 september 2011
Felplacerad skrev:
DiZturbed skrev:
jonnielahti skrev:
jag som proffs gillar 3ms produkter.

Gillar dom med.. Som amatör.. Men hört att dom ska vara väldigt cancerframkallande..

All the good things in life are...

True true..

1 353 Inlägg
17 september 2011
cancerframkallande? nu vet ja inte om ni brukar gnida in er själva med produkterna eller ta en slurk i munnen och ett sprut på padsen..
annars tror ja fan inte de ska va några som helst farligheter jämfört med någon annan produkt.. tongue

357 Inlägg
17 september 2011
Tvivlar ärligt att 3m skulle va värre än någon annan aktör förutom i nått speciellt fall som lär skapat ryktet.

Men man ska absolut vara medveten om att det är div onyttigheter man jobbar med.

MVH/

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
17 september 2011
Crille88 skrev:
cancerframkallande? nu vet ja inte om ni brukar gnida in er själva med produkterna eller ta en slurk i munnen och ett sprut på padsen..
annars tror ja fan inte de ska va några som helst farligheter jämfört med någon annan produkt.. tongue

Du måste ha gasmask om du ska polera med dom enl säkerhetsdatabladen. Det säger en hel del och lite till wink

357 Inlägg
17 september 2011
Det bör ju stå med om polermedlet innehåller tex nafta, men det kan även blitt en språkförbistring vid översättningen.

MVH/

Jill skrev:
gasmask om du ska polera med dom enl säkerhetsdatabladen. Det säger en hel del och lite till wink

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

Sök