M_Broberg skrev:
Driftkungen skrev:
Får se om de blir någon update på söndag, student festerna har ju trots allt redan börjat!
Gäller ju helt klart att prioritera i livet
Helt klart! Känner ju dock att utekvällarna, skidresa, studentkryssning, solresa inte gynnar det ekonomiska det minsta till detta bygget...
Men men, fick lite gjort i söndags med. Tog bort framstolarna. Ja det var väl i princip det ända jag hann förutom att fixa lite på grannens 9000i. Som tack för hjälpen fick jag lov och byta mina orangea sidoblinkers mot hennes vita!
Hur som så ska jag erkänna att jag letat topp och de har väl gått si sådär med det. Men undertiden jag letat så har Pappa med hjälp från en mekanisk verkstad åtminstone försökt och laga min topp, fått hem den nu och jag ska villigt erkänna att de ser djävulskt bra ut.
De borrade ut de gamla gängorna, gängade om och satte i en insatsgänga/heilcoil. Och sedan för att få stopp på vattnet tryckte de i kemisk metall. Man ser att de små hålen som tidigare gick in till vattenkanalen är helt igentäppta med kemisk metall, så vattenproblemet är helt borta.
Vill dock vara helt säker på att pinnbulten sitter där som den ska så tänkte prova montera av och på grenröret ett par gånger och spänna allt vad jag orkar, har redan prova dra hårt med den kontra mutter och de satt som berg.
Men funkar allt bra så tror jag ändå jag provar köra såhär:rolleyes: