fredde85 skrev:
Ok ja har väl varit lite lat då o inte läst igenom allt kankse ja vet i fan va ja ska rösta ja tycker inte de blir bra hur man än röstar den ena kankse är bättre på de men då blir de sämre på något annat istället.Sen i slutänden så går de väl ihop o gör hur fan de vill ändå va vet jag
Så har det ju faktiskt varit dom senaste 12 åren. Sossarna har gett tonvis med förslag som tex mer jobb, så har det inte blivit, istället döljer dom alla dåliga siffror genom att sätta alla på utbildningar och helt plötsligt är dom inte arbetslösa längre...
Samma sak med vårdplatser åt äldre. Dom skulle innan förra valet fixa 10'000 mer vårdplatser, det har blivit 15'000 mindre.
Dom säger att det går jättebra för Sverige, ändå har vi fler arbetslösa än någonsin och våran statsskuld har aldrig varit så hög som idag. Vi har inte ens råd i Sverige att betala av skulden och inte ens räntan... Om 3 år går många utav lånen ut och vi har inte betalat av något på dom...
Så jag håller med dig, även dom borgerliga gjorde mycket dumt när dom va i makten i fyra år i början på 90-talet men det man kan börja fundera på är varför har sossarna nästan precis samma ekonomiska politik som dom hade då när dom nu tycker att den va skit? Dom ändrade nästan inte på något när dom kom till makten... varför, jo för att det funkade...
Jag kan säga att jag har jäkligt mycket gemensamt med alla partier. Till och med Lars Ohly verkade vettig när jag lyssnade på hans utfrågning och telefonväkteri, något jag aldrig trodde skulle hända.
Man får helt enkelt tänka igenom noga vad som gynnar mig och sverige bäst. Ta sig lite tid o läsa igenom vad politikerna säger och sedan bestämma sig.
Jag röstar höger för att:
10'000 kr i rabatt till den som köper miljöbil - Kanonbra för SAAB och Volvo
Mer ordningspoliser - det händer alldeles för mycket brott idag
Bättre sjukvård och fler platser som är budgeterade
Lägre skatt (företag) - det finns bara en sak som ger arbete det är minskade utgifter för företagen.
Lägre skatt för människor - det är inget vidare att bara få ut 3 av 5 dagars jobb i pengar...
Mer seriös politik vad gäller skolan - idag blir man förbannad på systemet
Dom grejerna är viktiga för mig...
Gör en lista på vad som är viktigt för dig o sen ta reda på hur politikerna tycker... det räcker med att lyssna på nyheterna på kvällarna så får man en rätt bra bild av dom...