3155
Sök

Större hål i plåten under hatthylla

OUTLAW1
2 september 2011
jodå bygg dom inte för högt bara...räcker ju med en låg distansring högtalaren ska ju ändå ligga i hålet..
kanske räcker med runt 2 -3 cm...

533 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
OUTLAW1 skrev:
jodå bygg dom inte för högt bara...räcker ju med en låg distansring högtalaren ska ju ändå ligga i hålet..
kanske räcker med runt 2 -3 cm...

aa precis... ungefär 2mm under tumstocksbredd som skillnaden är. så ja gör en ca 2cm ram:)

533 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Ska nu dra kablar från 6x9:orna. Har 10m högtalarkabel. Delar man den på mitten och drar kabel från vardera fram till stereon? Antar det...

Men vart ska jag skarva på delningsfiltret samt? Och vart ska jag skarva på till 6x9:orna? På den bruna klossen står alla left front, left rear osv. Men vilken är det jag ska skarva på isf? Och delningsfiltret?
Senast redigerat av Fismumriken (3 september 2011)

533 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Hur koppla delningsfilter? Ett enkelt delningsfilter av MTX audio. Inga inputs utan bara sladdar i vardera ände. Är det bara till diskanterna tro?

6x9orna är ikopplade nu.

En ny fråga: Locket på fönsterveven, hur fan får man bort det? Sitter väl en skruv där som man ska lossa för att få bort veven?

533 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Fick i isoleringen o bort med veven. Så nu är frågan vart delningsfiltret ska sitta.  2 dörrar klara o nya 5,25or i. Delningsfiltret-frågan står kvar. Vilka sladdar ska de kopplas till? Vanliga enkla MTX audio filtet. inga ingångar eller nåt bara två sladdar i vardera ände.

533 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Kan man sätta delningsfiltren under diskanterna? Eller måste de på bakom stereon? Hittar ju inte rätt kabel. Och vilket håll ska filtret sitta? Spelar nån roll? Skalad i ena änden och hane o hona i andre änden.

Sök