3667
Sök

mi16 starter ej efter körning

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
Tjabba har ett litet problem här.. hänt några gånger nu. ska försöka beskriva:)

Jag är ute o kör bilen. Så blir den väldigt varm efter en mindre sträcka. Går upp till ca95 på tempen så stannar jag bilen så vägrar den starta.. och om man väl får igång den dör den direkt.. har testat gasa o varva upp den men så fort man släpper dör den..

det är inte så att jag buskört med bilen.. nu snackar vi väldigt lugn körning väldigt korta sträckor vare sig det är jätte varmt ute.. eller som nu grått o rengar..

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
35pers och ingen vet nåt eller har en gissing? sad

Bmw osv..

1 813 Inlägg
20 augusti 2006
Fel på termostaten upptäcks genom att temperaturmätaren visar onormalt låg eller hög temperatur. Är temperaturen för låg slits motorn hårt och olje- och bensinförbrukningen ökar. Motorn kan även skadas av för hög motortemperatur.

finns väl olika tempraturer den ena som man ska ha på vintern och en på sommaren.. men dom flesta kör väl på en och samma året om...!!

varför den stannar och inte startar kan brås på lite olika )=

har du testat byta tändstift ? oljor m.m

bytt alla filter.. bensinfilter oljefilter å allt vad det finns

går bilen dåligt annars när den väl går??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
dj_padde skrev:
Fel på termostaten upptäcks genom att temperaturmätaren visar onormalt låg eller hög temperatur. Är temperaturen för låg slits motorn hårt och olje- och bensinförbrukningen ökar. Motorn kan även skadas av för hög motortemperatur.

finns väl olika tempraturer den ena som man ska ha på vintern och en på sommaren.. men dom flesta kör väl på en och samma året om...!!

jag är inte så tekniskt alls av mig har tummen mitt i handen men aif nu till det konstiga.. den går skit bra när inte de där problemet uppstår

Bmw osv..

460 Inlägg
20 augusti 2006
UseDubbelTurbo skrev:
dj_padde skrev:

jag är inte så tekniskt alls av mig har tummen mitt i handen men aif nu till det konstiga.. den går skit bra när inte de där problemet uppstår

Kommer problemen när tanken är nästan tom?

Kan tänkas att bränslepumpen är dålig och då kan du få problem som liknar dessa.
Med en frisk pump brukar 405 an gå som en kratta när tanklampan lyser.

A.E
bilvrkstadsägare i 25år

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
carawelle skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
dj_padde skrev:

Med en frisk pump brukar 405 an gå som en kratta när tanklampan lyser.

Vad ska jag göra då? slå sönder den så går den bättre? ;P hehe nej men jag är värdelös på meca ärd e svåra grejer att byta själv?

Bmw osv..

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
en bensin pump är inte svår att byta ,
kollar du runt på olika sidor så hittar du säkert en guide på de  . är i stort sett likadant på alla bilar

1 813 Inlägg
21 augusti 2006
om du läger pengar på att bli medlem på denna sidan http://www.peugeot-sport-club.com/
sp lovar jag dej att där finns all information om alla peugeot bilar du behöver..
och du kan bara fråga nått i deras forum så får du veta allt om peugeot...!!!

men som dom andra säger Bensinpumpen.. testa byt ut pumpen dom e nog inte så dyra annars finns det säkert på en skrot för en billig peng..

Lycka till smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök