3209
Sök

Dags för service

14 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Nu närmar sig vintern och håller på montera motorvärmare och kupé värmare på S3an.
Tänkte även passa på att göra en liten service, tänkte byta olja och filter , kupé filter , tändstift, bränslefilter, byta kylvätska.

Men är lite osäker på vad jag ska gå på för olja, helsyntetisk 5w30 , vad för märke?
Sen vilka stift man ska köpa ?

Sen har jag också sett att man kan köpa "rengörning för motorn som man häller i oljan" är det något vettigt eller bara skit ? såg även att det fanns för kylsystemet.

Bilen har rullat lite mer än 19000 mil så tänkte att det inte vore så dumt.
Någon som vet något om det ?

Tack på förhand

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 224 Inlägg
2 september 2011
Mougge skrev:
Nu närmar sig vintern och håller på montera motorvärmare och kupé värmare på S3an.
Tänkte även passa på att göra en liten service, tänkte byta olja och filter , kupé filter , tändstift, bränslefilter, byta kylvätska.

Men är lite osäker på vad jag ska gå på för olja, helsyntetisk 5w30 , vad för märke?
Sen vilka stift man ska köpa ?

Sen har jag också sett att man kan köpa "rengörning för motorn som man häller i oljan" är det något vettigt eller bara skit ? såg även att det fanns för kylsystemet.

Bilen har rullat lite mer än 19000 mil så tänkte att det inte vore så dumt.
Någon som vet något om det ?

Tack på förhand

Har du ingen instruktionsbok? Där står sådana saker.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

14 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Jo visst på tyska !
Sen funderar jag mer på om man ska gå på lite "värre" produkter då man trimmat en del.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 224 Inlägg
2 september 2011
Mougge skrev:
Jo visst på tyska !
Sen funderar jag mer på om man ska gå på lite "värre" produkter då man trimmat en del.

Okay! Då är det kanske inte så lätt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök