3524
Sök

Amazon 4 dörrars 1961 (Stora servicen)

Helrenovering av en Volvo Amazon 4 dörrars årsmodell 1961. Häng med så får ni följa med på en ordentlig service på min Amazon.

657 945 Visningar
Projektet avslutat 18 juni 2016
1 811 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
hugger69 skrev:
Carlén skrev:
Tänkte beställa ett rostfritt avgassystem till B16 av raka rör, men dom verkar inte fått sälja något system ännu, för dom var osäkra på passformen och ville att jag skulle åka ända ner till Göteborg för montering.
Någon som vet av någon annan firma som säljer rostfria system till B16 utan att man behöver åka 100 mil för att passa in det smile

Varför RF? Du lär ju inte få sönder ett traditionellt system i flesta taget heller....d e ju ingen vardagsbil du bygger! roll
Ser fram mot montagebilderna! big_smile

Mest för att få polera lite lol

1 039 Inlägg
17 mars 2015
Carlén skrev:
hugger69 skrev:
Carlén skrev:
Tänkte beställa ett rostfritt avgassystem till B16 av raka rör, men dom verkar inte fått sälja något system ännu, för dom var osäkra på passformen och ville att jag skulle åka ända ner till Göteborg för montering.
Någon som vet av någon annan firma som säljer rostfria system till B16 utan att man behöver åka 100 mil för att passa in det smile

Varför RF? Du lär ju inte få sönder ett traditionellt system i flesta taget heller....d e ju ingen vardagsbil du bygger! roll
Ser fram mot montagebilderna! big_smile

Mest för att få polera lite lol

Ha, ha, glömde bort det! På med trasan bara! lol

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

914 Inlägg
17 mars 2015
Ferrita i köping har RF till B16.MEN jag ångrade att jag köpte till min pga det gav ett högre avgasljud samt irriterande resonanser som förstörde komforten.Jag funderade på att byta till ett vanligt avgassystem .Men det löste sig av sig själv när jag sålde bilen. smile

1 811 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
Aronson skrev:
Ferrita i köping har RF till B16.MEN jag ångrade att jag köpte till min pga det gav ett högre avgasljud samt irriterande resonanser som förstörde komforten.Jag funderade på att byta till ett vanligt avgassystem .Men det löste sig av sig själv när jag sålde bilen. smile

Tack för tipset och infon, får ta en funderare på hur jag ska göra.

1 039 Inlägg
18 mars 2015
Carlén skrev:
Aronson skrev:

...du skall ju gnussa så då har du ju inget val! lol

Vi hörs!

1 811 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
hugger69 skrev:
Carlén skrev:
Aronson skrev:

Hehe, pratade nyss med ferrita och systemet hade utgått, så jag får nog damma av orginal systemet smile

10 164 Inlägg
18 mars 2015
Går högglans polera stål också fast ja om det är värt är en annan sak.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 039 Inlägg
18 mars 2015
Carlén skrev:
hugger69 skrev:
Carlén skrev:

Hehe, pratade nyss med ferrita och systemet hade utgått, så jag får nog damma av orginal systemet smile

Jag tror faktiskt det blir bäst i detta fallet, det var nog meningen från början.....tongue
Men ett kromat slutrör får du nog kosta på dig, fanns väl som tillbehör redan 1961?
Senast redigerat av hugger69 (18 mars 2015)

Vi hörs!

34 Inlägg
18 mars 2015
Sträckläst 50 sidor i tråden nu, allt jag kan säga är wow.. helt underbart o se, kommer bli riktigt läckert o se slutresultatet! får själv inspiration till att ta tag i min 65:a som står i garaget big_smile

"75 rasande kusar under huven!"

1 811 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
hugger69 skrev:
Carlén skrev:
hugger69 skrev:

Jag tror faktiskt det blir bäst i detta fallet, det var nog meningen från början.....tongue
Men ett kromat slutrör får du nog kosta på dig, fanns väl som tillbehör redan 1961?

Japp, måste vara ett tecken tongue

amasuck skrev:
Sträckläst 50 sidor i tråden nu, allt jag kan säga är wow.. helt underbart o se, kommer bli riktigt läckert o se slutresultatet! får själv inspiration till att ta tag i min 65:a som står i garaget big_smile

Tack så mycket, grymt att du orkade plöja igenom alla sidor cool
Klart du ska ta tag i 65an.

1 811 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
Åter tillbaka på pallbockar, monterat nya tanken i varje fall wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-c87463980631690e80ddeb1cf45b104f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-856f0ea5f4505ac1e4755d29c2831932.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-45ae802e6c0dbbcc8d32a671cb009360.jpg

1 049 Inlägg
20 mars 2015
Det var en fröjd att åter titta in i denna tråden!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 mars 2015
Du sköter dig bra cool

Kan tänka mig att det är en fantastisk känsla nu när ett par års slit lönar sig med att man kan börja montera ihop jobbet igen big_smile

Följer som vanligt med stort leende smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
21 mars 2015
härligt , nu har man finfin "porr" att titta på om kvällarna tongue

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 026 Inlägg
21 mars 2015
Grym finish över allt ! Riktigt skoj att se

914 Inlägg
21 mars 2015
Vad är det för annorlunda utformning /pressning i underkant av tankens främre vänstra hörn?

1 811 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
Putteliten skrev:
Nu jädrar, nu börjar det riktigt roliga ju! smile Ser riktigt blank å fin ut!
Angående avgas så kanske en lejontass vore på sin plats?
http://www.stylingbutiken.se/autoclassi … ig-/2333-0

Tack, ingen dum idé med lejontassen.

tommyhjortasen skrev:
Det var en fröjd att åter titta in i denna tråden!

Tack, jättekul att höra.

Volvo1968 skrev:
Du sköter dig bra cool

Kan tänka mig att det är en fantastisk känsla nu när ett par års slit lönar sig med att man kan börja montera ihop jobbet igen big_smile

Följer som vanligt med stort leende smile

Tack, visst är det så, alltid kul att få bilarna från lack o börja montera.

1 811 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
härligt , nu har man finfin "porr" att titta på om kvällarna tongue

Haha, ska göra mitt bästa för att förgylla dina kvällar big_smile

Cortina1 skrev:
Grym finish över allt ! Riktigt skoj att se

Tack, kul att höra.

Aronson skrev:
Vad är det för annorlunda utformning /pressning i underkant av tankens främre vänstra hörn?

Bra fråga, har också funderat över det.
Senast redigerat av Carlén (21 mars 2015)

2 164 Inlägg
23 mars 2015
Hade totalt missat denna tråden yikes Men nu, nån timma senare är jag ikapp.. Sträckläst 50 sidor... Men J*KLAR vilken bil det blir! big_smile keep up the good work!!

"Life´s too short to drive a boring car"

Sök