Grattis till köpet, fina bilar detta.
Oljan under bilen kan som någon nämnt tidigare komma från främre packboxen till veven.
Vanligt att den trycks ut vid singelbygge, jag bytte 3ggr sen tröttnade jag och bytte till oljepump från PHR, och renoverade hela motorn när den ändå var ur.. nu har den inte läckt en droppe!
Inte helt ovanligt heller att bakre packbox till lådan läcker, eller till spakstället, fast då är det i regel bara lådan och bakåt som är oljigt.
Tomgångsmotorn brukar man bara sätta ett filter på, så gör de flesta som kör singel.
Det fungerar fint, kan vara lite laborering innan den blir hyfsat stabil, men det ställer du in i AEM'et sen.
Se bara till så du inte har läckage från slangar runt insug mm
Vevhusventilationen skulle jag råda dig till att öppna upp för bättre flöde.
Sen är det rätt mycket som försvinner i form av kontakter, vakumslangar mm när man tar bort orig dubbelturbo. Den ventilen du länkat en bild på tex är bara att ta bort. Många vakumslangar runt insug osv som bara är att plugga också.