2551
Sök

US-spec Supra - Street & Strip nr 6

SUPRA LHD

StressFläkteR
198 833 Visningar
Uppdaterades senast 7 juli 2014
Touch by U
910 Inlägg
23 september 2011
#61
Detta ska följas smile Väldigt härlig läsning smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

StressFläkteR
277 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#62
Vad har ni för kopplingstips? Nått bra ställe från usa som man kan lita på när det gäller att köpa grejjer?


1 938 Inlägg
24 september 2011
#63
Sachs borde väl ha nån kul koppling? tongue

2 230 Inlägg
24 september 2011
#64
eller HKS har ju monster kopplingar men dom kostar ju en del med tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

46 Inlägg
24 september 2011
#65
airflowfredde skrev:
Vad har ni för kopplingstips? Nått bra ställe från usa som man kan lita på när det gäller att köpa grejjer?

TRD Twin disk är en av dom bättre

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
7 274 Inlägg
24 september 2011
#67
Det beror väl lite på vad du ska ha bilen till och hur mycket du är villig att lägga ut för körbarhet.
Jag tycker att sinter slits ut ganska fort när man har bilen som en bruksbil och med en stenhård enkelskivig koppling så blir det mycket av/på känsla på kopplingen.

Min koppling på skylinen är en dubbelskivig med någon slags kolfiberlameller.
Väldigt lättrampat, går utmärkt att slira med och greppar stenhårt vid hårda starter.
Dock kostar dom betydligt mer...


428 Inlägg
24 september 2011
#68
airflowfredde skrev:
Vad har ni för kopplingstips? Nått bra ställe från usa som man kan lita på när det gäller att köpa grejjer?

Horsepowerfreaks i USA köpte jag ifrån. Är riktigt nöjd med min. Grymt gatvänlig och skön trots att den är god för runt 1500nm. Dom har koll på läget Och bygger kopplingen för hand på beställning. De är mitt tips smile

StressFläkteR
277 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#69
Jag tänkte väl som vanligt komma undan så billigt som möjligt wink

Ska ha bilen mest som vanlig gatbil så körbarhet känns som det är ganska viktigt.

Hade väl gärna klarat mig med 10.000kr för inköp av koppling.


202 Inlägg
24 september 2011
#71
Jag skulle rekommendera en dubbelskiving koppling.
Först hade jag en RPS 6-puckad med fjädrat centrum + Fidanza lättat svänghjul, det var knappt inget dragläge och kopplingen kändes väldigt aggresiv och hård mot motorn.

Monterade på en TRD Twindisc med tillhörande svänghjul och vart supernöjd.
Betydligt mer lätt-rampad och skonsam mot motorn/axiallager

642 Inlägg
24 september 2011
#72
Skulle också rekommendera 2-skivig koppling. Precis som Merl skriver är det mer skonsamt mot axiallagrena och Crankwalk är något man inte önskar sig. På mina Supror har jag haft HKS 2-skivig koppling, Spec steg 3+ koppling, RPS enkelskivig 6-puckad sinter och nu RPS C/C 2-skivig. HKS:en var oerhört lättrampad men inte så jätteskön att köra, Specen och den enkelskiviga RPS:en hade ungefär likadan körbarhet, fungerade helt ok och håller om man håller sig till gatan. RPS:en jag satte på nu sist är jätteskön att köra och fungerar till allt, kostar dock en jäkla massa men håller för allt smör i småland.

Spec-kopplingen du länkade verkar vara ett perfekt val och kompromiss om man inte tänkt ta ut bilen på strippen, ett bra val tycker jag och den verkar vara oerhört prisvärd av vad jag har läst iaf.

Här finns det en liten guide du kan kika på: http://www.mkiv.com/techarticles/clutch/index.html
Senast redigerat av DanneJ (24 september 2011)


202 Inlägg
24 september 2011
#73
Kan tipsa dig om att bli medlem på Supra club sweden.
På forumet finns mycket matnyttig info för en ny Supraägare.
forum.supraclubsweden.se

StressFläkteR
277 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#74
merl skrev:
Kan tipsa dig om att bli medlem på Supra club sweden.
På forumet finns mycket matnyttig info för en ny Supraägare.
forum.supraclubsweden.se

Jag mailade dit och ville bli medlem INNAN jag köpte supran... har fortfarande inte fått svar sad
Ger inte så bra intryck tyvärr.... samma på SMR-forumet....


StressFläkteR
277 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#75
DanneJ skrev:
Skulle också rekommendera 2-skivig koppling. Precis som Merl skriver är det mer skonsamt mot axiallagrena och Crankwalk är något man inte önskar sig. På mina Supror har jag haft HKS 2-skivig koppling, Spec steg 3+ koppling, RPS enkelskivig 6-puckad sinter och nu RPS C/C 2-skivig. HKS:en var oerhört lättrampad men inte så jätteskön att köra, Specen och den enkelskiviga RPS:en hade ungefär likadan körbarhet, fungerade helt ok och håller om man håller sig till gatan. RPS:en jag satte på nu sist är jätteskön att köra och fungerar till allt, kostar dock en jäkla massa men håller för allt smör i småland.

Spec-kopplingen du länkade verkar vara ett perfekt val och kompromiss om man inte tänkt ta ut bilen på strippen, ett bra val tycker jag och den verkar vara oerhört prisvärd av vad jag har läst iaf.

Här finns det en liten guide du kan kika på: http://www.mkiv.com/techarticles/clutch/index.html

Tackar!


367 Inlägg
24 september 2011
#76
airflowfredde skrev:
merl skrev:
Kan tipsa dig om att bli medlem på Supra club sweden.
På forumet finns mycket matnyttig info för en ny Supraägare.
forum.supraclubsweden.se

Jag mailade dit och ville bli medlem INNAN jag köpte supran... har fortfarande inte fått svar sad
Ger inte så bra intryck tyvärr.... samma på SMR-forumet....

Har maialt han som har hand om kontoreggning. Han har haft semester men du bör snart få dina inloggningsuppgifter smile

Själv kör jag med denna kopplingen och är nöjd:

http://www.mvpmotorsports.com/templates … lderID=200

Har iofs inte testat dubelskivig, men det lär vara bättre!

StressFläkteR
277 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
#77
Linusj skrev:
airflowfredde skrev:
merl skrev:
Kan tipsa dig om att bli medlem på Supra club sweden.
På forumet finns mycket matnyttig info för en ny Supraägare.
forum.supraclubsweden.se

Jag mailade dit och ville bli medlem INNAN jag köpte supran... har fortfarande inte fått svar sad
Ger inte så bra intryck tyvärr.... samma på SMR-forumet....

Har maialt han som har hand om kontoreggning. Han har haft semester men du bör snart få dina inloggningsuppgifter smile

Själv kör jag med denna kopplingen och är nöjd:

http://www.mvpmotorsports.com/templates … lderID=200

Har iofs inte testat dubelskivig, men det lär vara bättre!

Med ett solitt svänghjul då antar jag?


381 Inlägg
25 september 2011
#78
Kolla in dessa annars

http://www.specclutch.com/

http://www.rhdjapan.com/

http://www.nengun.com


Väldigt bra sidor att handla ifrån. Hade bra priser innan. Vet dock inte hur dom ligger till nu.

Värt att kolla upp. Satsa på en rejäl koppling ifrån början. För effekten du har, eller kommer få efter mappningen så tror jag att du vill ha mera.


StressFläkteR
277 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
#79
Nu sitter sprutet i och bredbandslambda och mapsensorn är på plats.

Fick dock problem med att få kontakt med sprutet från datorn men det löste sig
när man gick in i i tunerprogget och valde utgång wink

När vi väl fick kontakt så stämde det inte riktigt med alla värden.
Efter lite läsning så är det firmwareuppdatering som gäller för boxen i bilen tror jag.

Det var lite halvbökigt, man måste koppla bort spolar och spridare osv.

Ska fixa det i veckan så får vi se om han startar smile


Har även beställt ett PHR soppasystem! Köpte det av en snubbe på supraforumet.
Har förskottsbetalat och väntar på att det ska dyka upp, alltid lika läskigt ;/


StressFläkteR
277 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
#80
Nu är bilen startad!

Vi har fått i programvara som stämmer med firmware i boxen.

Om det var felet eller inte vet jag inte då vi även böt en säkring
som gått till soppapumpen... :oops:



Sök