...lugnt kan man väl egentligen inte heller köra, eller?
Nej, just det som är problemet. ^^
Måste bara fråga, kan man lacka rakt åvanpå befintlig lack på en bil? Dvs om jag vill ha nått motiv på bilen, äre bara lacka rakt på eller måste man slipa och grejja innnan osv? För man måste ju lägga en klarlack åvanpå förmodar jag, då måste man ju klarlacka hela den delen man berört? Eller räcker det att klarlacka på motivet? (Dvs blir det inga synliga kanter mellan nya klarlacken och gammla?)
jo du måste matta ner underlaget lite innan man kan börja motivlacka å sen när du ska lägga på klarlack är de väl enklast om du lägger klarlack på hela dörren eller va de nu är du vill ha lackat men de går även att bara klarlacka över själva motivet å sen dimma ut lite thinner i kanterna på klarlacken å sen polera.
jo du måste matta ner underlaget lite innan man kan börja motivlacka å sen när du ska lägga på klarlack är de väl enklast om du lägger klarlack på hela dörren eller va de nu är du vill ha lackat men de går även att bara klarlacka över själva motivet å sen dimma ut lite thinner i kanterna på klarlacken å sen polera.
Lady_vinter: Tack för komplimangen! , Åh det är ju skönt att höra från någon som vet vad dom snackar om prismässigt!... Ska köpa en ny airbrush för verkliga detalj jobb då kommer jag sätta igång på riktigt. Tills vidare gör jag bar asmåjobb som ex min gitarr jag gjorde idag för den som är intresserad:
Tjo! It's a good day to airbrushing , idag provade jag på toxic green fire, Jävligt kul måste jag säga och coolt blir det. Gjorde om min hockey mask igen till detta:
Scorpan: Tackar , hehe ja rosa flames skulle vara coolt! Gjorde om min gammla dator idag i toxic green fire och vatten droppar. Vatten dropparna blev ganska coola faktiskt ser ut som riktiga :
Tjena ja har en airbrush Ja höll på någon vecka bara för att det var så j--vla svårt så ja tröttande men hade tänkt å börga igen du måste ju vara grym på rita också inte sant? men i allafal vart börgar du göra flamsen uppe eller nere om du förstår vad ja menar.
Hejsan ja har en airbrush ja höll på med den i en vecka sen tröttnade jag för att det var så j--vla svårt. Men ja har funderat på att börja igen å träna lite Ja undrar vad du annvänder för färger först när du ska göra flames och sen om du börjar uppefrån å ner eller nere från å upp om du förstår vad ja menar.
Hej nakab, ja airbrush är inte så lätt vertyg som man kan tro, spelar typ ingenroll om man är grym med en vanlig penna utan det är jäkligt mycke teknik, som tar ett par år att lära säkert. Jag är inte så bra än bara airbrushat i två mån och tre veckor nu. Men snart ska jag starta eget! ...
Givetvis börjar jag i nedre delen av elden och går uppåt, sen gör man så i typ åtta lager sen blir det så här (lite projekt jag hade förra veckan):
Hehe tack Jens uppskattas! Ja jag spammar väl på lite då med nya bilder eller? hehe Ja ni måste ju se hur jag utvecklas. Detta är vad jag kan göra efter tre månader av airbrushande. Hoppas ni gillar det!: