2688
Sök

Fågel kliver runt på bilens tak och lämnar fotavtryck och ibland även "presenter" iform utav mat och träck.

Evildan
11 september 2011
När det har regnat eller varit fuktigt ute har jag ofta fotspår efter fågel på taket, ibland får jag "presenter" i form av mat i olika ätna stadier kvar på taket eller ned på fönster.
Någon som har ett bra tips hur man kan lagligen få en fågel/ fåglar att undvika min bil utan att behöva sitta på pass hela nätterna med en högljudd "hulligantuta" och skrämma bort den skyldige och samtidigt väcka grannarnas ogillande?
Tydligen föredras den välpolerade blågröna Passaten framför den småmatta Mazdan att sitta på o äta "nattmackan" på då Mazdan aldrig haft spår efter någon fågel.
(jag kan iofs förstå att den hellre skiter på en VW-produkt än en Mazda)
Bilarna är parkerade på en kommunalt ägd parkeringsplats med lite träd runt omkring som det alltid är mkt aktivitet i.
Senast redigerat av Evildan (11 september 2011)

Meldem
917 Inlägg
11 september 2011
plastpåse i takantenn och sidospeglar, fastsatta med gummisnodd kanske?smile står du under trädet blir det nog värre, då är det nog bara ett överdrag på bilen som hjälper tror jag...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Evildan
11 september 2011
nej för 17, aldrig någonsin under ngt träd, lånade grannens parkering i somras med A8 och det nyplanterade trädhelvetet savade ned hela fronten på A8.
tänkt på att prova med plastpåsar o dyl, chansen är desvärre stor att grannarna kommer sno dom (har ett gäng sådana grannar) vet dock att det kan fungera. bra tips, tack.
Tror du det kan hjälpa om jag ställer mig bredvid och skriker: SPAAAAARTAAA? fan vad du roade mig med den kommentaren, jkl skön humor du har.

Meldem
917 Inlägg
11 september 2011
nej för 17, aldrig någonsin under ngt träd, lånade grannens parkering i somras med A8 och det nyplanterade trädhelvetet savade ned hela fronten på A8.

Gött, stå parkerad under träd gör jag aldrig, har ett jävla ekollonträd utanför hyreshuset som bombarderar taken på bilarna under hela tiden, I pity the fools.

tänkt på att prova med plastpåsar o dyl, chansen är desvärre stor att grannarna kommer sno dom (har ett gäng sådana grannar) vet dock att det kan fungera. bra tips, tack.

Grannar som snor dina plastpåsar? Kanske ska byta bostadsområde istället? tongue nej kanske inte men plastpåsarna var det bästa jag kunde komma på...

Annars funkar nog detta bäst hahaha lol
Tror du det kan hjälpa om jag ställer mig bredvid och skriker: SPAAAAARTAAA? fan vad du roade mig med den kommentaren, jkl skön humor du har.
Senast redigerat av Marticus (11 september 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Evildan
11 september 2011
Marticus skrev:

Gött, stå parkerad under träd gör jag aldrig, har ett jävla ekollonträd utanför hyreshuset som bombarderar taken på bilarna under hela tiden, I pity the fools.

Grannar som snor dina plastpåsar? Kanske ska byta bostadsområde istället? tongue nej kanske inte men plastpåsarna var det bästa jag kunde komma på...

Ngt geni i föreningen tyckte dom skulle nyplantera träd efter dom bytte stammar i huset och dom gamla träden blev nedsågade då avloppet gick under dom. desväre hände detta innan vi köpte vår lgh annars hade jag protesterat.

Inte ngn katastrof med grannarna, klångfingriga ungar/tonåringar mest som försöker vara lite balla gangsters.

Iklädd toga ståendes bredvid bilen skrikandes SPAAAARTAAA kanske fungerar både på fågeljävlar och pubertala wannabeegangstas samt att fågelskit på bilen lär bli ett mindre bekymmer för mig när jag ska förklara mig för en psykolog varför jag gjorde så i hopp om att bli utsläppt från den slutna psykavdelning jag troligtvis blir förd till efter ett dylikt tilltag.

Meldem
917 Inlägg
11 september 2011
Evildan skrev:
Marticus skrev:

Ngt geni i föreningen tyckte dom skulle nyplantera träd efter dom bytte stammar i huset och dom gamla träden blev nedsågade då avloppet gick under dom. desväre hände detta innan vi köpte vår lgh annars hade jag protesterat.

Inte ngn katastrof med grannarna, klångfingriga ungar/tonåringar mest som försöker vara lite balla gangsters.

Iklädd toga ståendes bredvid bilen skrikandes SPAAAARTAAA kanske fungerar både på fågeljävlar och pubertala wannabeegangstas samt att fågelskit på bilen lär bli ett mindre bekymmer för mig när jag ska förklara mig för en psykolog varför jag gjorde så i hopp om att bli utsläppt från den slutna psykavdelning jag troligtvis blir förd till efter ett dylikt tilltag.

Du har ingen dålig humor själv du heller hahaha lol jag har bidragit min del till tråden, hoppas det löser sig smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

8 Inlägg
11 september 2011
kanske skulle en råttfälla "agnad" med fågelfrö fungera wink

1 335 Inlägg
11 september 2011
lägg dit en död fågel

B5 #001

Evildan
11 september 2011
groovy81 skrev:
kanske skulle en råttfälla "agnad" med fågelfrö fungera wink

hehe, kan vara värt ett försök. lägga en gummimatta på taket först så jag slipper repor.
kanske enklare att skaffa en bil med matt lack så dom inte sätter sig på den.

Evildan
11 september 2011
F-Tar skrev:
lägg dit en död fågel

haha, kan funka. dom gillar ju inte lik av samma art.
Senast redigerat av Evildan (11 september 2011)

1 335 Inlägg
11 september 2011
Exakt! Fram me bössan, problemet löst wink

B5 #001

Evildan
11 september 2011
F-Tar skrev:
Exakt! Fram me bössan, problemet löst wink

ska jag knäppa varenda pippi i träden runtomkring kommer jag inte hitta bilen sen under alla lik.

1 335 Inlägg
11 september 2011
Hahaa, Njaa, men en pippi räck.. sen lägg dit han på taket så vill dom nog inte sitta där längre tro jag!

Så de gjorde förr i tiden då skatern åt på höbalarna, så sköt ägarn ett par st, sen la han dom ovanpå höbalarna, då trodde resten av fåglarna att ifall man satt på höbalarna å åt därifrån så dog man av de.

B5 #001

Evildan
11 september 2011
F-Tar skrev:
Hahaa, Njaa, men en pippi räck.. sen lägg dit han på taket så vill dom nog inte sitta där längre tro jag!

Så de gjorde förr i tiden då skatern åt på höbalarna, så sköt ägarn ett par st, sen la han dom ovanpå höbalarna, då trodde resten av fåglarna att ifall man satt på höbalarna å åt därifrån så dog man av de.

tills det kommer ngn vråk eller hök och vill ha sig ett skrovmål, då har jag även repor på taket.
lägga döda pippisar runt p-platsen funkar inte heller då vi inte har fasta platser här.
är det därför så många har höbalar på taken på sina "stylade" bilar? för att locka bort skator och andra odjur från min bil, jag bugar mig för er med stor tacksamhet.

1 335 Inlägg
11 september 2011
Okejdå.. eller en gam?? finns de bara ett sätt verkar de som, ha de på det viset.. eller sälj bilfan

B5 #001

Evildan
11 september 2011
F-Tar skrev:
Okejdå.. eller en gam?? finns de bara ett sätt verkar de som, ha de på det viset.. eller sälj bilfan

haha, skulle vara en laglig lösning skrev jag i första inlägget.
sälja?? sugen på en passat?

1 335 Inlägg
11 september 2011
Ja har inte läst att de ska va olagligt, skjuta en fågel kan du göra i skogen. Alltid sugen på passat, men de få räcka me en än så länge. Tack endå.

B5 #001

Seg bôvel
322 Inlägg
11 september 2011
En uppstoppad rovfågel (Rimligtvis en hök) väl synlig i bilen kan nog göra susen.
Låter löjligt, men det är nog vad jag skulle prova i första hand.
Fåglarna har förmodligen ingen uppfattning om den lever eller ej.
Senast redigerat av DuelBall (11 september 2011)

Evildan
11 september 2011
F-Tar skrev:
Ja har inte läst att de ska va olagligt, skjuta en fågel kan du göra i skogen. Alltid sugen på passat, men de få räcka me en än så länge. Tack endå.

sant, jag tänkte på att skjuta av hela gänget uppe i trädet.
merde, tänkte det var en snabb lösning på problemet att kränga bilen.

Evildan
11 september 2011
DuelBall skrev:
En uppstoppad rovfågel (Rimligtvis en hök) väl synlig i bilen kan nog göra susen.
Låter löjligt, men det är nog vad jag skulle prova i första hand.
Fåglarna har förmodligen ingen uppfattning om den lever eller ej.

där har vi en fullt genomförbar ide som inte innebär en massa plock var gång jag skall nyttja passaten, jkl smart.
ska söka på blocket direkt.
tack.

Sök