---> Projekt Speedster <--- [MaxxEcu, Kompressor, Smidd motor ]
Hej Målet är att bygga en bra banbil men fortfarande ska den vara gatreggad. Denna vinten har jag byggt och fixat med näst intill allt på denna bil. Bland annat håller jag på att bygga en ny motor med kompressor.
Igår kom också lite mer godis till min bil Det var mina nya Yokohama A048 däck och lite nomex och kevlar flätade bränsleslangar till tankpåfyllningnen.
Fördelen med dessa slangar ska vara att dom står i mot öppen låga bättre än andra slangar vilket kan ge ett par extra sekunder att antingen komma ut ur bilen eller kanske till och med hinna släcka en eventuell brand innan det är för sent.
Igår kom också lite mer godis till min bil Det var mina nya Yokohama A048 däck och lite nomex och kevlar flätade bränsleslangar till tankpåfyllningnen.
Fördelen med dessa slangar ska vara att dom står i mot öppen låga bättre än andra slangar vilket kan ge ett par extra sekunder att antingen komma ut ur bilen eller kanske till och med hinna släcka en eventuell brand innan det är för sent.
Alla delar är beställda men har inte kommit än, jag har även fixat remstyrningen så nu kan jag köra med bilen. Dock har jag sänkt varvstoppet till 6000rpm för att inte riskera samma sak en gång till.
MEN... Där är en sak som måste fixas! Avgassystemet dämpar inte alls så bra som jag hade hoppats på, så nu ska dämparen byggas om till 2,5" medans resten förblir 3" för dom snäva böjarnas skull.
Då va premiär turen tagen, blev lite körning på Mantorp nu i helgen under Gatebil eventet. Bilen gick bra och det nya remsystemet fungerade perfekt!
Stort tack till Byggman Hörby som sponsrade oss med ett Brain James lånesläp. Ett kanonbra släp som var lätt o lasta med sin låga lasthöjd + låg riktigt fin på vägen även i höga hastigheter.
Utan tvekan det släp jag skulle valt den dag jag ska köpa släp!
Igår fick jag min kylare som jag vann på en auktion på eBay i förra veckan En Direnza 50 mm dubbel kanals kylare helt i aluminium så inga plastsidor som spricker. Fick även mitt nya termostat från Australien igår, ett högflödes 82 graders.
Hej! Har några frågor om kylaren. Vad tycker du om den? Stämde alla skruvhål vid montaget och passade slangarnas diametrar? Hur har den fungerat? (på gata och bana)
Igår fick jag min kylare som jag vann på en auktion på eBay i förra veckan En Direnza 50 mm dubbel kanals kylare helt i aluminium så inga plastsidor som spricker. Fick även mitt nya termostat från Australien igår, ett högflödes 82 graders.
Hej! Har några frågor om kylaren. Vad tycker du om den? Stämde alla skruvhål vid montaget och passade slangarnas diametrar? Hur har den fungerat? (på gata och bana)
Kylaren har fungerat bra och men passade inte perfekt. Allt gick dock att montera utan modifieringar men med lite extra jobb. Jag har bara kört bana med den och har inte haft några problem än.