2960
Sök

Kille tvärnitar med flit för att få han bakom att smälla i han, vems fel?

138 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Jag och polaren (som då körde bilen) var på väg hem och det kommer en bil från höger och polaren släpper förbi killen med råga och fortsätter köra, 100 meter bort tvärtnitar killen och vi smäller.

Hans bil klarar sig galant utan skråmor medans den vi åkte i fick en rejäl smäll i fronten. Killen som körde bilen som tvärnitat skriker om att han gjort det med flit för att få oss att känna på för att vi inte "respekterat högerregeln rätt".

Han riktigt tvärnitade utan några bilar eller dylikt framför honom och skrek att han gjort det med flit.

Så frågan lyder, vem är det som åker på att betala i försäkrings syftet?

Mvh

Virrson

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.

1 217 Inlägg
12 september 2011
Troligtvis är du du/ni som åker på det..

Men ring bylingen och hör efter och dra eran syn på det inträffade.

8 250 Inlägg
12 september 2011
Det är den som kör på bakifrån som är vållande eftersom man ska hålla sånt avstånd att man hinner stanna om det behövs.

138 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Ksj skrev:
Troligtvis är du du/ni som åker på det..

Men ring bylingen och hör efter och dra eran syn på det inträffade.

Tråkigt som så är fallet, dock misstänkte jag det. När han står och skriker i mitt ansikte hur han gjort det med flit, fan.

138 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är den som kör på bakifrån som är vållande eftersom man ska hålla sånt avstånd att man hinner stanna om det behövs.

Vet att det är så, men tänkte om just det inte gällde i detta fall med tanke på vad han sagt.

/ V

1 217 Inlägg
12 september 2011
Har du något vittnet på att han skrek just det du skrev?

För det kan nog inverka lite på det faktiskt, även om jag tror att bakomvarande torskar på det ändå hmm

138 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Ksj skrev:
Har du något vittnet på att han skrek just det du skrev?

För det kan nog inverka lite på det faktiskt, även om jag tror att bakomvarande torskar på det ändå hmm

Två grabbar i 20 års åldern hjälper nog inte till så mycket. Antar att det blir för polarn att pröjsa, så jävla sjukt ändå, fan va sur jag är just nu.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 september 2011
Du får inte tvärbromsa utan anledning så där har han som bromsade gjort fel. Det är ju även bra att ni är två som hört honom säga detta eftersom det annars blir svårt att bevisa att han faktiskt bromsat enbart med avsikt att "ställa till det" för er. Jag har inte stenkoll men jag tror att detta borde polisanmälas då det är vårslöshet i trafik. Så det bör ju vara han som ska åka på försäkringskostnaden.

Å andra sidan så får man ju inte ligga närmare framförvarande än att man hinner stanna om denne panikbromsar... Men som sagt, bra att han sa som han gjorde. Bara att hoppas att det räcker att ni båda intygar detta.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 217 Inlägg
12 september 2011
Troligtvis blir det så tyvärr.

Jag har varit ute för precis samma grej förutom skrikandet, jag hade dock tur och slapp pröjsa pga att mitt försäkringsbolag la sig i strid med hans och det blev på något konstigt vis "nedlagt/bortglömt".

Dock fick jag en anmälan på mig om olaga hot tack vare att jag skällde ut muppen, det lades också ner big_smile

223 Inlägg
12 september 2011
Fortsätter han att hävda att han gjorde det med flit inför lagens långa arm så lär viss skuld falla även på honom. Orsakar man en olycka i syfte att läxa upp andra, borde man ju rimligtvis kunna hållas ansvarig för detta. Eftersom ni låg bakom så är ni inte skuldfria vad han än säger, eftersom man bör hålla avståndet så att man hinner bromsa.
Nu vet ju alla att i vardagslivet kan det vara svårt, vid exempelvis kökörning i 70 i storstäder.

Är det bara fronten på din kompis bil som skall fixas, så hade jag, om jag kört, inte blandat in försäkringsbolaget om skadan är begränsad. Rök kjol, strålkastare och kylare samtidigt som bilen behöver riktas, ja då kanske jag skulle ringt fb. Ar det bara lite plast så hade jag tagit det ur egen ficka.
Man får helt enkelt väga de långsiktigt ekonomiska fördelarna vid en kontakt med försäkringsbolaget, för premien sjunker ju inte när man varit inblandad i en olycka.

138 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
slowSwede skrev:
Fortsätter han att hävda att han gjorde det med flit inför lagens långa arm så lär viss skuld falla även på honom. Orsakar man en olycka i syfte att läxa upp andra, borde man ju rimligtvis kunna hållas ansvarig för detta. Eftersom ni låg bakom så är ni inte skuldfria vad han än säger, eftersom man bör hålla avståndet så att man hinner bromsa.
Nu vet ju alla att i vardagslivet kan det vara svårt, vid exempelvis kökörning i 70 i storstäder.

Är det bara fronten på din kompis bil som skall fixas, så hade jag, om jag kört, inte blandat in försäkringsbolaget om skadan är begränsad. Rök kjol, strålkastare och kylare samtidigt som bilen behöver riktas, ja då kanske jag skulle ringt fb. Ar det bara lite plast så hade jag tagit det ur egen ficka.
Man får helt enkelt väga de långsiktigt ekonomiska fördelarna vid en kontakt med försäkringsbolaget, för premien sjunker ju inte när man varit inblandad i en olycka.

Tack för alla svar. Problemet är att kjolen rök och det är en sjukt fin BMW 5 serie, så dyrt lär det bli att laga ur egen ficka tyvär. Men jag hoppas verkligen, inte bara för pengens skull utan för att han betedde sig som en riktig idiot att han åker dit på något vis. Återkommer med hur det gått.

Mvh

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 september 2011
Varför ringdes inte polisen? Eller ta kontakt med polis nu. Anmäl honom bums.

2slow

Muttley
12 september 2011
Alltså han har ju erkänt. Din kompis har dig som vittne.  Sätt dit den jäkeln, för detta är solklart fall att han gjorde bara för att jävlas.

5 198 Inlägg
12 september 2011
Är väl inget å fundera på.. Ring polis och tala om hur det gick till...

218 Inlägg
12 september 2011
Han kan väll åka på detta?

du får inte orsaka hinder eller störa trafik utan orsak.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
12 september 2011
Fanns det ingen anledning för snubben att bromsa så åker han på det, självklart ska du hålla avstånd, men när någon stannar med flit på vägen så får man se det ur ett rimlighetsperspektiv.

Fanns det viltstängsel? Var det upplyst (vägbelysning) beskriv gärna platsen.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 september 2011
Tror ni på tomten. Fallet om hans skrikande etc kommer aldrig lämna pappershögen på snutstation. Ni kommer åka på det eftersom ni körde på bakifrån.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 september 2011
caromania skrev:
Tror ni på tomten. Fallet om hans skrikande etc kommer aldrig lämna pappershögen på snutstation. Ni kommer åka på det eftersom ni körde på bakifrån.

Det är värt att göra vad som går, så kanske idioten får arbeta en del för att bli friad iaf. Alla försäkringsbolag gör allt för att dom ska slippa betala så dom är säkert intresserade...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Avstängd
10 388 Inlägg
12 september 2011
discokapten skrev:
Fanns det ingen anledning för snubben att bromsa så åker han på det, självklart ska du hålla avstånd, men när någon stannar med flit på vägen så får man se det ur ett rimlighetsperspektiv.

Fanns det viltstängsel? Var det upplyst (vägbelysning) beskriv gärna platsen.

Är ju bara att hävda, till "myndighet", att han bromsat för en grävling, vildsvin, and so on.

Tycker väl personligen det är lite väl hårt att FAKTISKT tvärnita, dutta på bromspedalen så bormsljusena tänds är väl kanske en mer normal reaktion när någon ligger för nära eller för att visa sitt missnöje över något.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

785 Inlägg
12 september 2011
Helt ärligt skulle jag lätt kunna tvärnita när folk ligger för tätt bakom.. Hatar det..!!

Its not the fart that kills, its the smell...

Sök