Blev riktigt snyggt, även om jag tycker hålet ser väldigt stort ut jämfört med basen.
Tack ska du ha :-) Nejdå , hålet ligger exakt som 12" elementet. Du ser bilden på ryggstödet bakifrån hur jag kapat ur ramen lite m, dessutom ligger ju basreflexporten längst ut i ena kanten.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Har idag fixat och trixat med kablar i bagaget och sen påbörjat golvet. En himla massa mätande och sågande innan det blev bra passning. Kommer att bli två urtagbara golv utåt resp sida och sen en mittsektion som också blir lätt åtkomlig. Blir nog en glasskiva som inte ligger tätt utan som kan ge lite kylning. Men det kan bli annan luftigare lösning också. Sen lite lister ska det bli också samt en vägg mot basen och om jag får till det en vägg även bakåt.
gammal hederlig gersåg med över 60 års trogen tjänst i familjen ger garanterat fina snitt i rätt vinkel...
Senast redigerat av eastmotorsport (22 april 2012)
Nu har jag byggt klart baslådans öppning genom sätet. Blev två klädda ribbor istället för planerade fyra, och dessutom tog jag igen lite av träslaget i öppningen.
Är inte speciellt impad av synliga stereobyggen utan gillar när ingenting syns och det spelar jätte. Men det här gillade jag. Fräckt, annorlunda och framförallt snyggt.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Nu har jag byggt klart baslådans öppning genom sätet. Blev två klädda ribbor istället för planerade fyra, och dessutom tog jag igen lite av träslaget i öppningen.
Är inte speciellt impad av synliga stereobyggen utan gillar när ingenting syns och det spelar jätte. Men det här gillade jag. Fräckt, annorlunda och framförallt snyggt.
tackar som tusan! Det värmer, hade ju egentligen velat ha en rod men varken pengar eller min kunskap har räckt till det tyvärr.
tackar som tusan! Det värmer, hade ju egentligen velat ha en rod men varken pengar eller min kunskap har räckt till det tyvärr.
Stålars är ju en sak men kunskapen tror jag nog du har eller skaffar men tanke på vad jag sett.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Tar tid att få allt att passa snyggt då det inte är nån rät vinkel nästan nånstans utan det svanger och har sig. Har iaf alla bitar klar nu, den mot bakstamman ligger i press efter limningen. Har också tagit upp hålet lite runt stegen. Kommer en eklist efter kanterna och sen lägger jag en härdad glasskiva som jag kommer att täcka en del från insidan med frostad vinyl. Lite lister blir det även efter kanterna . Hitills är jag nöjd.