Felplacerad skrev:
Whey skrev:
Fantastisk med svar..
Först och främst självklart ingen bil med turbo då det innebär oftast mera kostnader i form av service,bränsle,skatt mm mao fallerar den på alla punkter, sen om man skulle ha oturen att vara med om turboras blir det ingen rolig historia.
Som jag skrev i första posten så vill jag helst ha en fräsch bil gjord på 2000talet och inget äldre så inga 740 eller liknande. Ska man sitta i en bil så anser jag att den skall fräsch inredning och inget dammig ruckel som är 20+år gammal
.
Det är lätt att tipsa om diversa bilmodeller, men kan ni komma med förslag i form av länkar till blocket så man vet exakt vad ni syftar på? t.ex. en s40/40 finns i massor av prisklasser beroende på årsmodell/miltal/skick osv.
Förresten vad tror ni om Ford focus miljöbil? fordonskatten är typ hälften mot andra bilar.
Du länkade ju själv till två turbobilar ?
Om det är dyrare att serva en turbobil(vilket jag inte tror) Så pratar vi om en ynka skillnad i pris som inte direkt görs varje månad.. Så länge du inte kör tokmycket förstås.
Jag har bland annat en V40 2.0T -03 och en S40 2.0T -01 för tillfället, båda med turbo alltså... Kan köra runt båda på 0.55l/m. Det tror jag inte går med sugmotorerna.
Sen har jag aldrig varit med om turboras i dom, inte heller mina vänner. Vi tillsammans har haft ca 10-15st.
Självklart kan det hända, men ytterst ovanligt.
Även dom som rullat närmare 30.000mil rullar ibland med blankt papper, och inte haft så mycket problem med dom som med andra bilar...(Har förbrukat en del igenom åren)
Försöker inte övertala dig till att köpa en, men kände att jag ville få fram det!
Edit: Ford Focus är mysiga men trånga bilar. Går relativt billigt(dock inte så billigt som man vill tro)
Men väldigt billiga att äga.