3419
Sök

Golf mk2 hugger och kluckar, samt drar sidledes.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Vad kan vara fel? Står jag i dragläge eller ska åka iväg så hugger bilen iväg, Liksom huckar och slår sig fram precis som en bussning skulle vara slut, Kan det vara krängningshämmaren?

Samt att bilen är väldigt spårkänslig fram och bak, Bak vet jag dock felet men fram?

Hur beter sig en bil med:

Trasig krängningshämmare?
Glapp i spindelleder
Glapp i styrleder?
Dåliga bussningar till K-hämmare?

Börjar tröttna och vill ha bilen hel så funderar om man ska åka till bilprovningen och låta dem felsöka vad som är åt helvete smile

Mvh!

Audis in Scandinavia Crew

45 Inlägg
18 september 2011
jag kan nog ge en gissning iaf! skulle tro att fjäderbenslagringen är slut.. bägge sidor? min är likadan slingrig å helvete.. tongue men har köpt nya nu som ska bytas ut! wink  även bärarms bussningarna är slut (dom bakre) så varje gång du gasar å släpper så glappar bussningen runt bulten.. smile så va de på min med.. wink men nu blir det ny monterad.. och är dom dålig,glöm inte att sätta dit nya hylsor.. dom går/rostar sönder med tiden.. smile

hoppas du kan felsöka lite nu,annars kan du svänga förbi så kan jag visa dig.. wink

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Det är fram nånstans, hela bilen hoppar typ när man släpper koppling tongue

45 Inlägg
18 september 2011
ja,fjäderbenslagring sitter fram,därför bilen slingrar sig som en orm,plus att de kan ju vara dåliga stötisar oxå? smile och bärarms bussningen sitter ju fram oxå så.. men i bak kant på bärarmen.. tongue

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Ja låter som om de kan vara den bussningen, Sen tror jag mer på krängningshämmaren, var under bilen igår och kollade, den glappar satan tongue

45 Inlägg
18 september 2011
jo,du kan nästan sparka på hjulet oxå,så ser/hör du om den är jävligt slut.. tongue mjoo,det ser du om du bryter å bänder lite.. men som sagt,golf/jetta mk2 framvagn är inte så påkostad från fabrik.. tongue

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Ne verkar inte som någon VAG är det tongue Läst om nyare bilar som inte klarar mer än 3000mil sen ska de bytas dämpare å allt tongue

45 Inlägg
18 september 2011
jo,förstår att a4/passat 3b/å dom har dåligt ryckte med framvagn..

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Mjo tongue

Sök