3705
Sök

Rådgiving av vindrute torkar motor

31 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
hej

Har inte varit här på evigheter, men nu kommer jag in här igen till er experter
Jag håller på med värsta knas projektet nu "som alltid"

Frivilligt att kolla in projektet. wink dock inget bilprojekt utan en simulator. Eller ja det är väl tanken att kunna köras lite bilspel i den.

Mickelmeck.wordpress.com

Problemet är dock att den ska drivas med två vindrutetorkar motorer, känner mig helt vilsen innom detta
Kraven är igentligen att dom ska vara så starka som möjligt och helst endast jordade i höljet ingen extern jordkabel alltså. Ännu bättre om det finns torkarmotorer som är jord fria. Men det vet ni ju best wink

Hoppas något geni där ute kan upplysa min tillvaro

552 Inlägg
19 september 2011
Vad ska du ha motorerna till? Har du tänkt dig att dom ska flytta något? Tror inte personbils torkar motorer tål så värst mycket, eller de är i alla fall inte stryktåliga...

Sen så är det oftast så att torkar motorer sitter på gummi bussningar för att minska vibrationen ut till karossen och kan därmed inte vara internt jordade (Mot chassiet) har inte sett någon sådan torkarmotor ännu :p

31 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Torkar motorerna ska sitta fast monterade. I en ställning som sitter i simulator ramen, som sedan är ihop kopplad med ett hjul där det går en rem i mellan så, med hjälp av ett kontrollkort så styr ena motorn tilt upp och ner och den andra tillt höger vänster.

Att dom är för svaga tror jag inte då man har bra avägt och hyffsade kulager wink
Kan posta en youtbe länk så ser ni hur det funkar

Men så frågan är ju ifall någon har tipps på någon ojordad torkarmotor

Sök