3164
Sök

Golf 3 Vr6 problem med hackningar

106 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#1
Hej, jag köpte en Golf III GTI vr6 syncro för 1 vecka sen

Jag har ett problem

När jag ligger under 2000varv/min och höga växlar så hackar bilen, som om den tappar grepp!...
Eller att den får misständning nån stans..
Blir oftast så när bilen kommer upp i en viss temp runt 70grader..

Jag kollade katalysatorn den är helt soppren, och lambdasondan ska vi byta imorgon ihop med katten
men tycker inte det kan vara fel att den typ "hackar"?

hoppas ni förstår hur jag menar, får förklara på ett annat sätt annars


TACK!!

MVH Andreas Uppwall


407 Inlägg
22 september 2011
#2
Har du kollat tändkretsen då?
den kanske misständer, går den dåligt när du ligger under 2k rpm?


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2011
#3
håller med imson.
Testa byt bränsle filter när du endå e i farten. kan ställa till med en del problem den med.

C H E V R O L E T <3

106 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#4
Den går inte dåligt under 2000rpm, den bara hackar.. liksom som om den inte får bäste eller att absen går i eller nåt på nåt vänster.. ingen aning va som kan spöka... men jag kan kolla tändkretsen å kolla om det hjälper..
tack ;=


407 Inlägg
22 september 2011
#5
kolla med jocke annars, ifall den går på färre cylindrar då eller inte, för den kan ju missa tändning osv.. det gjorde ju galanten


106 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#6
hmm okej, ah ska kolla detta.. men jag tycker att varv räknaren ska röra på sig då, för den rör sig inte. den är på samma hela tiden liksom ;/ det som är konstigt!


13 Inlägg
23 september 2011
#7
Har samma problem med min VR6. Har letat runt som fan efter vad det kan vara. Och det jag kommit fram till är att det antingen är lmm, coilpack, tändkablar eller nått generatorstrul (eftersom det bara är på låga varv) eller en tempgivare som är kass... Har dock inte hunnit byta nått än
Senast redigerat av youdiig (23 september 2011)


106 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
#8
Okej tack för svaret..
Men blir den så när den blir för varm? runt 70grader?, tycker det inte kan vara tändkablarna isånafall ;/ kanske tempgivaren troligtvis..
mvh


13 Inlägg
23 september 2011
#9
Yes precis. Bilen lixom tvekar lite eller rycker när man tar i lite mer än vanligt på låga varv när den kommer över 70 grader. Sedan efter typ 2500 rpm går den som vanligt.

Jo, prova att byta dem och avge rapport sedan! Finns ju en som sitter på kylaren och en som sitter i termostathuset (den blå om jag inte minns fel).


407 Inlägg
24 september 2011
#10
tycker ju inte att bilen ska gå illa om den blir över 70 grader.. då golf oftast blir 90 grader i motorn när den börjat gå varm tongue..
går bilen lika illa varm som kall?


106 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#11
Ne, alltså den börjar vid 70 grader och stannar runt 90 och fortsätter så, men under 70 grader så händer ingetting ;/ det som är sjukt :S ..
Fick ett tips om tändstiften kan vara fel?, men tycker inte de eftersom den borde misstända vid start gång också så ;/


407 Inlägg
24 september 2011
#12
bara ta bort tändstiftena o kolla på de.. eller byt ut dom..
pröva att beställa tändkabelsats från tyskland billigast att beställa där ifrån


106 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#13
Hmm, du har inte lust att kolla en tändkabelsats?.. du har ju beställt där ifrån förut xD ^^


Hemlös
321 Inlägg
25 september 2011
#15
Hade liknande fel som dig. Det var mitt coilpack.

Så jag gissar på Coilpack, tändkablar eller styrbox. Nästan helt säker på coilpacken.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

106 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
#16
Okej, Coilpacken sitter var?..
(lite nybörjare på sånt här^^)

mvh


Hemlös
321 Inlägg
25 september 2011
#17
Följ tändkablarna från tändstiften till den "boxen" dom kommer ifrån smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

106 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
#18
Okej nice, ska kolla wink ser man om det är fel på den på nåt sätt?.. eller ska man chansa å byta hela kittet ?
mvh


Hemlös
321 Inlägg
25 september 2011
#19
Kolla om den är sprucken eller om den har varit lagad. Skicket på den helt enkelt.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

13 Inlägg
26 september 2011
#20
Ett tips är att stänga in sig i garaget å släcka lyset. Be någon varva bilen lite å kika på coilpacken samtidigt. Om det är sprucket så ska bör man kunna se gnistor runt och i närheten av tändkabelhattarna. Slå även ett öga på tändkablarna så att de är täta. mvh



Sök