Nu har jag tänkt att jag ska börja att bygga min egen bil, efter som att Burning smittat av sig av allt ljud byggande vill jag också börja bygga! Jag har tänkt att använda mig av en Golf av något slag eller iaf en liten bil, som jag ska göra tjejig och försöka att tävla med den i street 100, jag ser fram emot detta och att få lära mig massa nya saker. Jag tycker att det är jätte roligt att bygga och ha knasiga ideer som kanske inte alltid går att genomföra! Men nu är det äntligen dax att börja, väntar bara på att vi ska få garaget så är det bara att köpa en bil och köra igång, och bilen ska bli så tjejig som det är är möjligt! Så kom gärna med ideer och tips om vad man kan göra med bilen.
Just nu är ideerna att göra ett inslag av Hello-kitty, med massa detaljer av denna katt, och att jag ska försöka att bygga in ett ''sminkbord'' av något slag.. men meningen med denna bil är ju inte att jag och tjejerna ska sitta och sminka oss i den utan bara att jag tycker att det är en kul grej att göra!
Utsidan av bilen hade jag tänkt mig att använda färgerna rosa och vit, just nu är tanken att jag ska lägga en sorts spets över hela taket och sedan lacka med klarlack över detta. Jag vill ha många detaljer på bilen, och det är svårt att säga och komma på så mycket när man inte har bilen framför sig...
Nu vet ni en del av mina tankar, som jag har tänkt att genomföra! Ni får tycka att jag är knäpp, osv.. men jag tycker verkligen att det ska bli kul!
Ni får gärna komma med förslag.
Bilen i frågan är en Golf MK2 -90 som kommer att göras om totalt i vinter. :-)
Bilder på bilen kommer här:
Jetta front och ljusblå..
Orginal plåtisar! (ROCKAR!)
Här syns endel av den rost som kommer att vara det första delen i projektet, att rostlaga