2421
Sök

Farbror blå (Civil-polis) = Mycket snälla (Snela Hestar)!

BoInG
27 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
OK, så här gick det till för ungefär 1,5 timme sedan:

Kl var ca 20:30, satt hemma och rullade tummarna.
- "Va fan ska man hitta på nu då? Det fanns inte så mycket att göra just då"
- "Just det, jag måste ju tanka bilen."

Åkte iväg en sträcka på ungefär 3-4 km och hade nästan plattan i mattan vid varje växel.

Väl framme tankar man för 600 kr och sätter sig fint i bilen igen.
Sätter på en skön låt och glider iväg.

Kommer ut från en rondell och tänker "Nä fan nu drar jag på som satan" (samma sträcka på 3-4 km tillbaka). Och så bär det iväg igen i hög fart.

Kör ett par sträckor på det viset och kommer fram till rödljus (Där bredvid står en Svart Passat Sedan och väntar på grönt ljus). Jag kommer fram och jag hinner inte stanna och det slår om till grönt.

I med 2:a växeln och drar iväg på en hyffsad lång sträcka (50 km/h är gränsen), jag kom upp i ungefär 100 km/h (på 3:e växeln).
Kommer till det andra rödljuset och står där. Kollar i backspegeln och där TÄTT bakom står den bilen som stod still bredvid mig i första rödljuset.

Tänkte för mig själv: "ÅÅHH fy fan vilken äcklig känsla jag har, detta känns inte bra asså. Det här är det sista man vill som ska hända enligt, min mage."

Borde inte tänka så, rätt som det var så ser jag blåljusen blinka igång på bilen bakom.

"Jahapp" tänkte man, "där rök körkortet + höga böter"

Stannar ett par 100 meter fram och kliver ur bilen.
2 st civilare kliver ur bilen och kommer mot mig.

POLIS - "Tjena"
JAG - "Tja"
POLIS - "Kan jag få be o kolla på körkotet tack."
JAG - "Javisst"
POLIS - "Du vet väl om varför vi stoppade dig va?"
JAG - "Japp, det tror jag nog. jag körde lite för fort va?"
POLIS - "Ja det är 50 sträcka, och du körde i ca 90 enligt vår mätare"
JAG - "MMM jag förstår det. Jag har precis haft fotbollsmatch och jag känner mig inte alls bra i magen. Jag har ätit nåt som strular till det i kistan. Samt att jag trodde det var 70 där"?
POLIS - "Nej, det är lätt att ta fel, men det är 50 där nu."
JAG - "OK."
POLIS - "Så du spelar fotboll, herr (mitt efternamnnamn)?"
JAG - "Det stämmer, med ett gäng grabbar i div. 6."
POLIS - "OK." Det är alltid bra att hålla igång.

Medans jag och han snackar så kollar den andra civilaren genom bilen med ficklampa.

POLIS - "Egentligen är detta draget körkort herr (mitt efternamn)
JAG - "mmm jo jag vet"
POLIS - "Men vi gör såhär, jag släpper iväg dig och rapporterar inte detta"
JAG (helt förvånad) - "mmm ok"
POLIS - "Men du måste lova att ta det lugnt nästa gång, du måste ta hand om körkortet. Samt så måste du komma ihåg att det är 50 där.
JAG - "ok, jag uppskattar vänligheten"
POLIS - "Ha en god afton och kör lugnt. Ta hand om dig och se till att bli kry i kistan"
JAG - "Ja, det ska jag göra. Ha det bra."

Sätter mig i bilen och kör i ca 40 km/h hemåt och skrev detta inlägg just nu i forumet (efter en kalldusch och nervarvning).

Båda poliserna var JÄVLIGT schysta. Jag har aldrig mött såna civilare förut. De var TOTALT-COOLA alltså.

Från och med nu så är det lagligt man ska köra, för min del iaf.

Men den där känslan alltså, det kändes som ett sjätte sinne. Jag kände direkt, när jag stod bredvid bilen vid första rödljuset att detta var inte rätt, det som jag gjorde.
PLUS att det var mörkt ute. Såg inte ut som en civilare alls.

Men men, en sådan historia måste man nog berätta.

Borde stannat hemma och kolla på Joey och Desperate Housewives istället för att åka och tanka Bilhelvetesjäveln.

/// SHAFT

425 Inlägg
22 augusti 2006
okej..haha..tur i oturen smile

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Golfen
128 Inlägg
22 augusti 2006
lovar dig att imorn bitti så kommer du att gasa på igen hahah

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

3 113 Inlägg
22 augusti 2006
haha.. önskar att det fanns fler av den sortens poliser smile skönt!

Själv har jag inte haft tillfället att få känna hur det känns att se de blinkande blåljusen tongue men kan tänka mig hur det e smile

Semper Fi

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
22 augusti 2006
låter som trevliga konstaplar smile

BoInG
27 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Asså det var grymt trevliga.

---> SPACE
Nej för fan. jag kanske gasar på lite. men inte lika mycket.

---> AKKE
Du kommer snart hamna där. Som vi andra har gjort. sakta men säkert. HEHEHE

.......
2 655 Inlägg
22 augusti 2006
ja ahr haft min bil i 3 dagar nu. å igår (då ja haft den i 2 dagar) blev ja stoppad 4 jävla gånger. blir man lite le. de va olika poliser varje gång så allså 8 olika poliser...

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
finns inget mer irriterande än att bli stoppad många ggr samma dag.

Team Leader@Gallaher Snus AB
58 Inlägg
22 augusti 2006
Hehe, lite tur får man ha ibland. Själv har jag varit med om en händelse med en uniformerad MC-polis som bara gav mig ett varingens "aja-baja-finger" när jag hade kört 140 på en 90-stäcka. Han stannade mig aldrig..så vad han klockade mig på fick jag ej veta =P

X=(Mazda+7)/R

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
22 augusti 2006
hehe har haft riktigt tur en gång...på väg hem ifrån skolan så e en bit 70 sträcka...kände för att gasa på lite så ja drog upp i 150 ungefär...när ja närmar mej lite mer än mitten av sträckan så ser ja att det står en polis bil o att det står en polis vid bagaget, så ja gjorde näst intil en svärnit o då såg ja att han stog med nån grej i handen (antar att han skulle just börja skjuta bilarna) o han stog o "hyta" med handen mot mej o såg jävligt förbannad ut så ja drog fort som fan hem(150m) o parka bilen på baksidan o gick i rask takt upp o gömde mej big_smile
fy fan så rädd man va då big_smile

1 256 Inlägg
23 augusti 2006
En sak har jag fått lära mig! Det är ALDRIG någon ide att bli tyken, arg, otrevlig mot polisen..

För 2 årsen, skulle jag köra min dåvarande tjej till Åby/Mölndal (Göteborg) kommer till mölndalsvägen kör lugnt o fint då jag åker i firmabil, en Jeep Grand Cherokee med lite roliga 22" fälgar så det är bara dumt att köra stålle ;D.

Blir ivartfall inkallad i en alkoholkontroll på möldalsvägen kör lugnt o fint in i kontrollen, min polare dricker en öl i bilen och detta ser polisen som börjar prata med oss.. "Jahaja grabbar är det fest? ni vet väl att man itne får köra bil och dricka alkohol", "Ja det är väl klart sa jag" vänligt men bestämt.. Han blev helt tyst.. Blås här.. *blåser* "Jahapp de va lungt, Ha en trevlig kväll och kör försiktigt" säger han och vi åker vidare.

När jag väl kommer till Bifrost mot Åby så håller jag 70 ungefär, och precis när det blir 50 innan en rondell så står polisen och har en TILL kontroll vid busshållplatsen. Det första den kvinnliga polisen säger till mig är "Det gick lite fort där, Tur att vi inte hade laser idag" Jag sa inget för att hon snacka bara en massa skit..  Fick blåsa igen.. "Va bra, Ha en fortsatt trevlig kväll" jag kör vidare, släpper av tjejen och kör tillbaka samma väg..

När jag väl kommer till poliskontrollen igen.. (5 min senare) så tar dom in mig IGEN, jag tänkte " va i helvete ".. Kommer fram.. Säger till polismannen jag va ju här för 5 minutersen? måste jag vänta? "Du stannar där du är" skiiit otrevlig.. Där igen sa jag ingenting för jag vet hur griniga poliser kan vara.. när det väl var min tur kommer samma kvinnliga polis fram.. Du kan köra vidare, Och då ropar den "otrevlige" STOP!! han ska blåsa säger han till sin kvinnliga kollega, och då säger hon "min chef säger att du måste blåsa igen"  jahapp,.. blåste igen och fick köra vidare... 

Väl vidare mot stan så kommer det två st Porschar på mölndalsvägen som kör om mig och den ena porschen gjorde en liten tokig omkörning och höll på att köra på mig när han gick in framför mig och då fick jag styra undan lite och höll på att kantstöta fälgarna! Blev skitförbannad och i samma ögonblick så kör en mörkblå volvo 940 förbi mig och lite längre fram står bägge porscharna vid rödljusen innan Lisebergs Södra ingång.. fast dom står på rad och den blå volvon kör ni jämte.. stannar .. Börjar prata med dem..

Det blir grönt (70 sträcka och huvudled) jag tutar 2 gånger på den blå volvon.. Den flyttar på sig och  jag kör förbi och iväg.. Fick rött vid Lisebergs ingång och precis när jag skulle köra på grönt kommer den blåa volvon i en jävla fart och TVÄRnitar in framför mig, "SHIIIIT" tänkte jag "vafan e detta! sa jag till polarn.." då kommer en civilpolis utspringandes och skriker och gapar på mig " ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER??" Då blev jag så jävla förbannad och sa till han " HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA ATT DU ÄR POLIS, OM DU STÅR  EN HUVUDLED OCH STÅR STILLA SOM MAN INTE ENS FÅR GÖRA? SEN SÅ STOPPAR DU MIG UTAN BLÅLJUS OCH SIREN?" Då blev det helt tyst..

Då kommer hans kvinnliga kollega ut, så äckligt tyken.. hon säger till mig att jag ska passa mig och inte vara tyken mot polisen? tyket? Blir stoppad 4 gånger på mindre än en timme?
Senast redigerat av Jonni (23 augusti 2006)

2 652 Inlägg
23 augusti 2006
ja är så störda jämt. oftast är det dom som är tykna . o sen klagar dom på att ungdomarna hatar dom .

1 268 Inlägg
23 augusti 2006
har man legitimation POLIS så får man minsann göra hur man vill alla andra skall hålla tyst å göra som dom säger.... finns många såna rötägg tyvärr är det lätt å dra alla "POLIS" över en å samma kant me tanke på att man inte vet vem som e trevlig eller inte..... asså sånt e drygt......... men men bara bita i å leva vidare....

2 652 Inlägg
23 augusti 2006
LazerHawke skrev:
har man legitimation POLIS så får man minsann göra hur man vill alla andra skall hålla tyst å göra som dom säger.... finns många såna rötägg tyvärr är det lätt å dra alla "POLIS" över en å samma kant me tanke på att man inte vet vem som e trevlig eller inte..... asså sånt e drygt......... men men bara bita i å leva vidare....

sen kanske det är skillnad på snutar i storstäderna för här är dom flesta treliga o ger hällre en varning än böter.

tex jag blev stoppad utan körkort och endast positionsljus på kvällen , helt blanka däck fram .

han sa bara att jag skulle byta däcken sätta på ljuset o åka hem o hämta körkortet o visa upp de . big_smile

57 Inlägg
23 augusti 2006
Jonni skrev:
Fick rött vid Lisebergs ingång och precis när jag skulle köra på rött kommer den blåa volvon i en jävla fart och TVÄRnitar in framför mig, "SHIIIIT" tänkte jag "vafan e detta! sa jag till polarn.." då kommer en civilpolis utspringandes och skriker och gapar på mig " ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER??" Då blev jag så jävla förbannad och sa till han " HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA ATT DU ÄR POLIS, OM DU STÅR  EN HUVUDLED OCH STÅR STILLA SOM MAN INTE ENS FÅR GÖRA? SEN SÅ STOPPAR DU MIG UTAN BLÅLJUS OCH SIREN?" Då blev det helt tyst..

Då kommer hans kvinnliga kollega ut, så äckligt tyken.. hon säger till mig att jag ska passa mig och inte vara tyken mot polisen? tyket? Blir stoppad 4 gånger på mindre än en timme?

hhahaah skrattar ihjäl mig, kanske är lite trött smile hoppas du klara dig bara med en varning iaf

1 268 Inlägg
23 augusti 2006
precision skrev:
LazerHawke skrev:

sen kanske det är skillnad på snutar i storstäderna för här är dom flesta treliga o ger hällre en varning än böter.

tex jag blev stoppad utan körkort och endast positionsljus på kvällen , helt blanka däck fram .

han sa bara att jag skulle byta däcken sätta på ljuset o åka hem o hämta körkortet o visa upp de . big_smile

jo kan nog va sant i storstäderna får dom stopp på rätt många fler än ute i bushen...... vilket kanske gör dom mindre trevliga

1 256 Inlägg
23 augusti 2006
Fredde9-3 skrev:
Jonni skrev:
Fick rött vid Lisebergs ingång och precis när jag skulle köra på rött kommer den blåa volvon i en jävla fart och TVÄRnitar in framför mig, "SHIIIIT" tänkte jag "vafan e detta! sa jag till polarn.." då kommer en civilpolis utspringandes och skriker och gapar på mig " ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER??" Då blev jag så jävla förbannad och sa till han " HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA ATT DU ÄR POLIS, OM DU STÅR  EN HUVUDLED OCH STÅR STILLA SOM MAN INTE ENS FÅR GÖRA? SEN SÅ STOPPAR DU MIG UTAN BLÅLJUS OCH SIREN?" Då blev det helt tyst..

hhahaah skrattar ihjäl mig, kanske är lite trött smile hoppas du klara dig bara med en varning iaf

Jag menar givetvis grönt! big_smile e lite trött nu så här på tisdagskvlälen big_smile

House/Trance diggare
287 Inlägg
23 augusti 2006
Hehe, blev stoppad för exakt samma sak som dig shaft.

Dem sa samma veva, att egentligen är det körkortsindrag o.s.v. Tänkte även att nu är det att köra lagligt som gäller, men efter nån dag gör man samma sak igen.

Fast har börjat köra mer som folk av andra anledningar, trött bil... hehe tongue

3 Inlägg
21 mars 2007
Jag körde nyss på en 30 väg, men körde runt 45kmh, helt plötsligt ser man en silvrog s60 med kamera i bilen pakerad mellan 2 bilar, Kan detta vara en civilsnut?

1 002 Inlägg
21 mars 2007
AkkE skrev:
haha.. önskar att det fanns fler av den sortens poliser smile skönt!

Själv har jag inte haft tillfället att få känna hur det känns att se de blinkande blåljusen tongue men kan tänka mig hur det e smile

det har jag,, vet att jag har kört för fort o hade en hel dle prövotid kvar då.. tänker nu är det kört och så vidare. kollar bak och de börjar blinka med blinkers in mot vägkanten.. på samma ställe där det är en infart som jag ska in på.. ser inte mkt mer av dem. de blåser vidare mot polisbyggnaden..

man va skraj bra länge efter den turen..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Sök