OK, så här gick det till för ungefär 1,5 timme sedan:
Kl var ca 20:30, satt hemma och rullade tummarna.
- "Va fan ska man hitta på nu då? Det fanns inte så mycket att göra just då"
- "Just det, jag måste ju tanka bilen."
Åkte iväg en sträcka på ungefär 3-4 km och hade nästan plattan i mattan vid varje växel.
Väl framme tankar man för 600 kr och sätter sig fint i bilen igen.
Sätter på en skön låt och glider iväg.
Kommer ut från en rondell och tänker "Nä fan nu drar jag på som satan" (samma sträcka på 3-4 km tillbaka). Och så bär det iväg igen i hög fart.
Kör ett par sträckor på det viset och kommer fram till rödljus (Där bredvid står en Svart Passat Sedan och väntar på grönt ljus). Jag kommer fram och jag hinner inte stanna och det slår om till grönt.
I med 2:a växeln och drar iväg på en hyffsad lång sträcka (50 km/h är gränsen), jag kom upp i ungefär 100 km/h (på 3:e växeln).
Kommer till det andra rödljuset och står där. Kollar i backspegeln och där TÄTT bakom står den bilen som stod still bredvid mig i första rödljuset.
Tänkte för mig själv: "ÅÅHH fy fan vilken äcklig känsla jag har, detta känns inte bra asså. Det här är det sista man vill som ska hända enligt, min mage."
Borde inte tänka så, rätt som det var så ser jag blåljusen blinka igång på bilen bakom.
"Jahapp" tänkte man, "där rök körkortet + höga böter"
Stannar ett par 100 meter fram och kliver ur bilen.
2 st civilare kliver ur bilen och kommer mot mig.
POLIS - "Tjena"
JAG - "Tja"
POLIS - "Kan jag få be o kolla på körkotet tack."
JAG - "Javisst"
POLIS - "Du vet väl om varför vi stoppade dig va?"
JAG - "Japp, det tror jag nog. jag körde lite för fort va?"
POLIS - "Ja det är 50 sträcka, och du körde i ca 90 enligt vår mätare"
JAG - "MMM jag förstår det. Jag har precis haft fotbollsmatch och jag känner mig inte alls bra i magen. Jag har ätit nåt som strular till det i kistan. Samt att jag trodde det var 70 där"?
POLIS - "Nej, det är lätt att ta fel, men det är 50 där nu."
JAG - "OK."
POLIS - "Så du spelar fotboll, herr (mitt efternamnnamn)?"
JAG - "Det stämmer, med ett gäng grabbar i div. 6."
POLIS - "OK." Det är alltid bra att hålla igång.
Medans jag och han snackar så kollar den andra civilaren genom bilen med ficklampa.
POLIS - "Egentligen är detta draget körkort herr (mitt efternamn)
JAG - "mmm jo jag vet"
POLIS - "Men vi gör såhär, jag släpper iväg dig och rapporterar inte detta"
JAG (helt förvånad) - "mmm ok"
POLIS - "Men du måste lova att ta det lugnt nästa gång, du måste ta hand om körkortet. Samt så måste du komma ihåg att det är 50 där.
JAG - "ok, jag uppskattar vänligheten"
POLIS - "Ha en god afton och kör lugnt. Ta hand om dig och se till att bli kry i kistan"
JAG - "Ja, det ska jag göra. Ha det bra."
Sätter mig i bilen och kör i ca 40 km/h hemåt och skrev detta inlägg just nu i forumet (efter en kalldusch och nervarvning).
Båda poliserna var JÄVLIGT schysta. Jag har aldrig mött såna civilare förut. De var TOTALT-COOLA alltså.
Från och med nu så är det lagligt man ska köra, för min del iaf.
Men den där känslan alltså, det kändes som ett sjätte sinne. Jag kände direkt, när jag stod bredvid bilen vid första rödljuset att detta var inte rätt, det som jag gjorde.
PLUS att det var mörkt ute. Såg inte ut som en civilare alls.
Men men, en sådan historia måste man nog berätta.
Borde stannat hemma och kolla på Joey och Desperate Housewives istället för att åka och tanka Bilhelvetesjäveln.
/// SHAFT
Kl var ca 20:30, satt hemma och rullade tummarna.
- "Va fan ska man hitta på nu då? Det fanns inte så mycket att göra just då"
- "Just det, jag måste ju tanka bilen."
Åkte iväg en sträcka på ungefär 3-4 km och hade nästan plattan i mattan vid varje växel.
Väl framme tankar man för 600 kr och sätter sig fint i bilen igen.
Sätter på en skön låt och glider iväg.
Kommer ut från en rondell och tänker "Nä fan nu drar jag på som satan" (samma sträcka på 3-4 km tillbaka). Och så bär det iväg igen i hög fart.
Kör ett par sträckor på det viset och kommer fram till rödljus (Där bredvid står en Svart Passat Sedan och väntar på grönt ljus). Jag kommer fram och jag hinner inte stanna och det slår om till grönt.
I med 2:a växeln och drar iväg på en hyffsad lång sträcka (50 km/h är gränsen), jag kom upp i ungefär 100 km/h (på 3:e växeln).
Kommer till det andra rödljuset och står där. Kollar i backspegeln och där TÄTT bakom står den bilen som stod still bredvid mig i första rödljuset.
Tänkte för mig själv: "ÅÅHH fy fan vilken äcklig känsla jag har, detta känns inte bra asså. Det här är det sista man vill som ska hända enligt, min mage."
Borde inte tänka så, rätt som det var så ser jag blåljusen blinka igång på bilen bakom.
"Jahapp" tänkte man, "där rök körkortet + höga böter"
Stannar ett par 100 meter fram och kliver ur bilen.
2 st civilare kliver ur bilen och kommer mot mig.
POLIS - "Tjena"
JAG - "Tja"
POLIS - "Kan jag få be o kolla på körkotet tack."
JAG - "Javisst"
POLIS - "Du vet väl om varför vi stoppade dig va?"
JAG - "Japp, det tror jag nog. jag körde lite för fort va?"
POLIS - "Ja det är 50 sträcka, och du körde i ca 90 enligt vår mätare"
JAG - "MMM jag förstår det. Jag har precis haft fotbollsmatch och jag känner mig inte alls bra i magen. Jag har ätit nåt som strular till det i kistan. Samt att jag trodde det var 70 där"?
POLIS - "Nej, det är lätt att ta fel, men det är 50 där nu."
JAG - "OK."
POLIS - "Så du spelar fotboll, herr (mitt efternamnnamn)?"
JAG - "Det stämmer, med ett gäng grabbar i div. 6."
POLIS - "OK." Det är alltid bra att hålla igång.
Medans jag och han snackar så kollar den andra civilaren genom bilen med ficklampa.
POLIS - "Egentligen är detta draget körkort herr (mitt efternamn)
JAG - "mmm jo jag vet"
POLIS - "Men vi gör såhär, jag släpper iväg dig och rapporterar inte detta"
JAG (helt förvånad) - "mmm ok"
POLIS - "Men du måste lova att ta det lugnt nästa gång, du måste ta hand om körkortet. Samt så måste du komma ihåg att det är 50 där.
JAG - "ok, jag uppskattar vänligheten"
POLIS - "Ha en god afton och kör lugnt. Ta hand om dig och se till att bli kry i kistan"
JAG - "Ja, det ska jag göra. Ha det bra."
Sätter mig i bilen och kör i ca 40 km/h hemåt och skrev detta inlägg just nu i forumet (efter en kalldusch och nervarvning).
Båda poliserna var JÄVLIGT schysta. Jag har aldrig mött såna civilare förut. De var TOTALT-COOLA alltså.
Från och med nu så är det lagligt man ska köra, för min del iaf.
Men den där känslan alltså, det kändes som ett sjätte sinne. Jag kände direkt, när jag stod bredvid bilen vid första rödljuset att detta var inte rätt, det som jag gjorde.
PLUS att det var mörkt ute. Såg inte ut som en civilare alls.
Men men, en sådan historia måste man nog berätta.
Borde stannat hemma och kolla på Joey och Desperate Housewives istället för att åka och tanka Bilhelvetesjäveln.
/// SHAFT
0
0
0
0