bilen är mappad på E85, men nu på vintern är det ju E75 typ då dom sänker alkohol halten lite, samt att det var en del 98oktaningt kvar i tanken.
Allting lirar fint och motorn gick för övrigt riktigt bra, höll temp och allting väldigt fint och hade en bra gång under belastning samt tomgång, även då jag kör utan tomgångsmotor.
då turbon är en GT3076 Kopia, så verkade den dala lite upp och ner med laddtryck
har ett ladd på 1,5bar men efter ca5000rpm då dalar laddet ner till 1,2bar.
Spridarna ligger på 800cc, vilket man kan säga är väll lite halvgränsfall för att åka optimalt på E85.
det är Turbocenter som har mappat och donat! mycket bra service, och dom vet verkligen vad dom håller på med
visst kunde man försöka och vart ännu mer elakare på tändning och sånt säkert, men vore dumt om något skulle gå snett, då motorn annars skötte sig exemplariskt!
blir att prova mappa bilen igen framåt våren, och då på ren E85 och se om det kan ge lite extra.
har funderingar på att ev byta upp mig med 1200cc spridare och riktigt turbo, men det får nog vänta fram mot hösten ev, då bilen är nybyggd så tror jag detta är en lagom effekt att börja med.
målen jag har är att prova på drifting i gatuklassen modified och där räcker nog effekten gott och väl
annars är det väll lite smågöra kvar, nån broms som ligger i och för oväsen, men det får man nog räkna med när bilen stått i lite över 2 år, samt ska ja göra lite mer plats för tryckrören då dom för lite oljud dom med.
ser fram emot sommarn nu lite faktiskt
skönt att en bil man byggt som ett tag stod som en tom kaross i stortsett börjar närma sig färdig
/ Marcus