Då ska jag smyga igång med mitt nya projekt, bilen det handlar om är en Nissan 200sx s13 -91
Bilen har gått ca. 16500mil varav 500mil i min ägo, under fyra år. Så jag har inte kört med den så mycket. Mest pga. att motorn rasade och sedan även turbon.
Så nu blir det nya tag med bilen. Har en ganska lös plan om vad som ska göras så mycket kommer säkert att ändra sig under tiden.
Bilen ska byggas för att sladdas med, kanske ställa upp i några tävlingar, men ska även vara reggad för gatan. Därför behöver jag registrera den som ombyggt fordon hos SFRO, och då finns det lite olika regler för vad man måste göra med bilen.
Motor:
2jz-gte från Toyota Supra mk4
Kommer i början ha kvar dubbelturbo osv första besiktningen hos SFRO, kanske även original styrsystem om inte eftermarknadssprut får användas.
Drivlina:
Getrag v160 - 6-växlad låda som sitter i Supran
Svetsad diff från Nissan 200sx s14
Omyggd kardan för att passa i längd
Kaross:
Helbur byggd enligt SBF:s regler, från antingen Guss eller Finess (Den som är billigast)
Rensad på det mesta i inredningsväg
Två sportstolar
4-punktsbälten
Väghållning:
Ett helt "Pro Handling Kit" från Driftworks som innehåller
-Driftworks Control System 2 coilovers
-Driftworks Four Arm kit
-Driftworks Solid/Poly bush kit
-Driftworks front and rear lower arm kit
Bromsok/skivor från någon Skyline
Lite bilder på bilen då
Bilen på plats i nya garaget
Bakspoilern borta
Rensad bak
Rensad fram, motorn åker nog ut snart också
Fick tillslut ut instrumentpanelen, fanns endel undangömda skruvar
Efter ännu mera jobb så var mattan ute
Lite film på hur lätt det var att få bort asfaltsmattan, trodde de skulle vara mycket jobbigare
http://www.youtube.com/watch?v=Y4_wx5y2_Q8/Oskar