2251
Sök

Kicker Basar.

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Hej! är inte så värst insatt i kickers baspaket, så tänkte kolla om nån här kan det bättre.. jag har kollat på 2 olika baspaket från kicker och undra vilken som man ska välja :3 tacksam för svar! MVH Martin!
Paket 1:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318287
Paket2:
http://www.dnbilradio.se/produkt/baspak … ER-VESPK12

3 466 Inlägg
27 september 2011
Dowzy92 skrev:
Hej! är inte så värst insatt i kickers baspaket, så tänkte kolla om nån här kan det bättre.. jag har kollat på 2 olika baspaket från kicker och undra vilken som man ska välja :3 tacksam för svar! MVH Martin!
Paket 1:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318287
Paket2:
http://www.dnbilradio.se/produkt/baspak … ER-VESPK12

Av dessa 2 paket hade jag utan tvekan satsat på db-akutens. Både bättre steg och bas..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
27 september 2011
Finns det någon speciell anledning till att du vill ha just kicker?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
hehe okej smile
mnja hört mest från min kompis att dom är bra och pålitliga och att det är ett paket så behöver jag inte tänka på vilket slutsteg man ska välja osv smile vill ha bra ljud i bilen bara egentligen ^^
nått bättre prisvärt i den klassen som du rekomenderar annars? MVH

Osponsrad
1 631 Inlägg
27 september 2011
köp iallfall inte paket 2, köpte ett sådant till min kombi, blev ju nada ljud.. så dbakutens grejer isåfall.
Senast redigerat av BudgetDunkaren (27 september 2011)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

168 Inlägg
27 september 2011
Vad är enligt dig ett bra ljud? Ett högt eller ett ljud där man kan sitta i timmar och "njuta av klara toner"? Vad lyssnar du på för musik?

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
köp iallfall inte paket 2, köpte ett sådant till min kombi, blev ju nada ljud.. så dbakutens grejer isåfall.

åhå okej ;O

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
inuzen skrev:
Vad är enligt dig ett bra ljud? Ett högt eller ett ljud där man kan sitta i timmar och "njuta av klara toner"? Vad lyssnar du på för musik?

Klara ljud är ju härligt :> Lyssnar mestadels på rock, en del blandat också smile 
har ett DLS Nobelium 5.25" som ska installeras också ^^

2 035 Inlägg
27 september 2011
Köp nåt som är lite värre. Du tröttnar snart på ett sådant enkelt paket. Och du kommer vilja efter några timmars spelande ha MER!!

Biljudsveteran sen 1984!

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
bosabengt skrev:
Köp nåt som är lite värre. Du tröttnar snart på ett sådant enkelt paket. Och du kommer vilja efter några timmars spelande ha MER!!

hehe okej big_smile nått bra paket som du rekomenderar då? : D

2 035 Inlägg
27 september 2011
Dowzy92 skrev:
bosabengt skrev:

Men det beror ju på, vill du bara lägga kanske 3000 så får du kanske gå på ett sådant paket.
Så, hur mycket vill du lägga? Finns miljarder sånna här trådar.

Kolla på B2 sortimentet. Har ju monoblock för 2000 spänn och schyssta basar.

http://blekingebilradio.se/allbrands.ht … andsub=188

En As12" skulle ju funka finfint!

Sen bygger du bara en rekomenderad låda till basen. Ritningar finns på BB till alla basar!

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
27 september 2011
hur mycke hade du tänkt lägga?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
runt 3000 ungefär smile har en liten golf 2a så blir nog inga 15" iaf ^_^

16 197 Inlägg
27 september 2011
Dowzy92 skrev:

mest bara undra..  lyssnar man mycke på rock å inte tänkt lägga så mycke pengar så skulle jag valt en sluten. de spelar inte lika högt men mycke bättre kontroll.

168 Inlägg
27 september 2011
Kör själv ett Nobelium-kit i min 900a. Dr kör jag en Hertz Hx300 med mycket goda resultat. Denna kan dock ligga lite över din budget, däremot tror jag Hertz ES300 skulle funka riktigt bra. Till detta skulle jag rekommendera dig ett DLS Performance Ca23. Körde en liknande kombo i vinterbilen förra året med mycket goda resultat. Om du gillar att lira rock så kommer du älska den basen, tajt och exakt!

Jag kan dock inte tala i hur det går att jämföra med bosabengts förslag då jag aldrig hört en AS12" under "rätt förutsättningar"..

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
bosabengt skrev:
Dowzy92 skrev:
bosabengt skrev:

Men det beror ju på, vill du bara lägga kanske 3000 så får du kanske gå på ett sådant paket.
Så, hur mycket vill du lägga? Finns miljarder sånna här trådar.

Kolla på B2 sortimentet. Har ju monoblock för 2000 spänn och schyssta basar.

http://blekingebilradio.se/allbrands.ht … andsub=188

En As12" skulle ju funka finfint!

Sen bygger du bara en rekomenderad låda till basen. Ritningar finns på BB till alla basar!

aah okej tack så mycket för tipset : D

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
inuzen skrev:
Kör själv ett Nobelium-kit i min 900a. Dr kör jag en Hertz Hx300 med mycket goda resultat. Denna kan dock ligga lite över din budget, däremot tror jag Hertz ES300 skulle funka riktigt bra. Till detta skulle jag rekommendera dig ett DLS Performance Ca23. Körde en liknande kombo i vinterbilen förra året med mycket goda resultat. Om du gillar att lira rock så kommer du älska den basen, tajt och exakt!

Jag kan dock inte tala i hur det går att jämföra med bosabengts förslag då jag aldrig hört en AS12" under "rätt förutsättningar"..

okej : D kanske värt att vänta,spara och köra på Hertz hx300 istället? : > verkar riktigt bra : D

168 Inlägg
27 september 2011
Dowzy92 skrev:
inuzen skrev:

okej : D kanske värt att vänta,spara och köra på Hertz hx300 istället? : > verkar riktigt bra : D

Jag personligen älskar denna basen. Anser att för dom pengarna (och de jag hört) så är det den optimala basen. Den lirar allt från Celine Dion till hardstyle med finess. DOCK, ack så viktigt, hellre billigare bas och bättre steg än tvärtom. Ska du köra HX så anser jag att man bör kliva upp ett snäpp i val av steg, exempelvis ett CAD 11. Den kombon blir alltså betyligt dyrare.

183 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Dowzy92 skrev:

mest bara undra..  lyssnar man mycke på rock å inte tänkt lägga så mycke pengar så skulle jag valt en sluten. de spelar inte lika högt men mycke bättre kontroll.

okejs! smile tack för tipset : D

16 197 Inlägg
27 september 2011
va ska du ha för steg till framsystsmet?

Sök