3487
Sök

Nissan 200sx s14a chip.

19 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Hallå! köpte min s14a för inte så länge sen, stog i annonsen att den hade Japtuning chip, problemet är att bilen inte går 100% går väldigt segt på "låga" varv, som att den går väldigt för fett. Antar att chipet strular till det med tanke på att det är ett köpt färdigt chip. Vad kan man göra åt saken? Kan det hjälpa med manuell laddtrycksstyrning och btr? eller måste det gå så långt att man måste köpa ett orginal chip/box?

493 Inlägg
27 september 2011
vet du inte vad det är för programvara i bilen får du la se till att få en ny programvara som du vet fungerar med tillhörande hårdvara!
annars kanske det är nå annat fel på bilen som strular till det??

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

19 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Nu fattar jag ingenting när du snackar om programvara o hård vara o grejjer :-D

493 Inlägg
28 september 2011
med programvara med jag alltså typ vilket "chip" du har:P sen hårdvara är ju t.ex en btr!
om det sitter något chip som är anpassat efter en 3bars btr och någon har monterat en 3.5bars btr så klaffar det kanske inte så bra! hängeru med vad jag menar?tongue som ett exempel bara

Sponsor:

19 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
De lär man ju kunna fråga japtuning eller? :-P

493 Inlägg
28 september 2011
antar det... vet inte riktigt hur det funkar med chip osv men jag antar att om du öppnar styrboxen så borde du kunna se om det sitter något japtuning chip där:P

hittade detta: http://www.japtuning.se/tjanster/trimki … -ca-260hk/
där står det typ vad deras "steg 1" innebär...

Sponsor:

360 Inlägg
28 september 2011
dom har nog lödit dit en socker så det är bara nertryckt där. Om du får tag på ett originalchip så äre bara byta. vad är mer gjort på bilen då?

19 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
ja men tänkte om man köper en strypventil o styr laddet manuell och en btr o styr soppan manuellt, borde inte det "ta bort" chipet? så man slipper byta chip, hittar inget orginal chip, finns väl kanske nånstans men känns ju rätt dyrt?

7 275 Inlägg
28 september 2011
Prata med japtuning först ifall dom kan hjälpa dig.
Och nej du kan inte sänka bränsle- och turbotryck för att "ta bort" chippet.

493 Inlägg
28 september 2011
vad vill du göra med bilen?? nöjer du dig med orginaleffekt eller har du planer på att kräma ur lite mer i framtiden iaf??? Om du inte är ute efter effekt på en gång så hade nog jag försökt fått tag på en orginalstyrbox/chip, kan i övrigt vara bra i felsökningssyfte:P du märker förmodligen på en gång om det är något annat som strular när du har orginalchip!
sen får du väl ta tag i det seriöst när du bestämt dig för att trimma mer, och se till att det blir rätt från början med allt osv:)

Sponsor:

360 Inlägg
29 september 2011
kolla om du får ut nå felkoder från boxen då. kan ju bara någon temp givare pajj eller något

19 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Har jag inte ens tänkt på tongue

102 Inlägg
21 december 2011
Jag har en original styrbox till s14a om du är intresserad utav det?

Mvh

Sök