varför skulle de inte gå att reggbesikta en bil som amatör byggt fordon med en vr6 turbo, likväl som du kan regga en 740 med v8 + turbo / kompressor....?
saxat från ett annat forum ang vr6 turbo
"Om det ändå vore så enkelt med helbilsgokända bilar. Dessutom får man inte ha en turbokompressor moterad, oavsett vilket laddtryck man har. Kruxet är inte effekten/vridmomentet utan att Du har skapat en motor som inte finns serietillverkad och är avgascertifierad. VW skriver aldrig ut ett avgasintyg om du har gjort en sådan modifikation. Bromspapper är inte till någon hjälp för en sådan ny bil/motor. Underlättar inreggning av äldre bilar, från 1975 och bakåt. Enda ärliga chansen är att göra som alla BMW-turbo åkare; hänga av turbon inför besiktning eller regga amtörbyggt fordon. Krävs dock lite mer än bara turbokonvertering..."
men som jag redan sagt, och han säger här, de krävs lite mer än bara en turbo konvertering,
hur tror ni dalhbäck fått golfen till gatan ? inte fan återställer han goffen en gång om året....