2019
Sök

Vw Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Projektet avslutat och Bilen såld!

310 730 Visningar
Projektet avslutat 1 oktober 2012
16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#81
evilaudio skrev:
nameless skrev:
evilaudio skrev:

dock går de inte att regga en VR6 maskin med turbo.

Låg en vr6 turbo som var reggad och klar med snigeln, dock var den reggad som amatör byggt fordon och givetvis var de mer ombyggnad än bara en turbokonvertering, va lite bromsar och grejer som behövde bytas också, men jo de går att reggbesikta en vr6 turbo, som sakt, sett en på blocket, sen en på vr6.nu

finns även reggbesiktigade vr6or med kompressor

för att kunna regga en motor med turbo eller kompressor så måste man ha en avgasintyg ifrån motortillverkaren med JUST den modifiering man gjort å de e typ OMÖJLIGT att få.

skicka mig en länk till en sån bil så ska ja kolla upp de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
14 oktober 2011
#82
nameless skrev:
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

dock går de inte att regga en VR6 maskin med turbo.

Låg en vr6 turbo som var reggad och klar med snigeln, dock var den reggad som amatör byggt fordon och givetvis var de mer ombyggnad än bara en turbokonvertering, va lite bromsar och grejer som behövde bytas också, men jo de går att reggbesikta en vr6 turbo, som sakt, sett en på blocket, sen en på vr6.nu

finns även reggbesiktigade vr6or med kompressor

länka gärna till de vr6or som är reggade med överladdning ... skulle gärna vilja veta vart de får tag i avgasintyg osv som KRÄVS även om du bygger amatörbyggt fordon. För att bygget ska gå som amatör byggt fordon måste du ändra jävligt mycket, karossen måste vara ganska ombyggd ( inte med styling prylar då ). Ska du regga om som ombyggt fordon krävs motorbyte lådbyte samt bromsar som klarar av effekten, men du måste ha en orginal motor dvs helt otrimmad. Bilar som är trimmade och nyare än 75 (har jag för mig det är ) är olagliga ! Om du inte tror mig så är du välkommen att ringa till sbf samt sfro.


1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#83
Haters gonna hate smile jaja jag är ialf nöjd med det jag gjort hittills! nu får ni vara lite positiva!


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#84
SylvesterStallone skrev:
Haters gonna hate smile jaja jag är ialf nöjd med det jag gjort hittills! nu får ni vara lite positiva!

ja e inte negativ till projektet..    ville mest att du skulle veta att du kan få problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
14 oktober 2011
#85
Jag är stolt att vara Jernbergare, Jernberg ;D

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

181 Inlägg
14 oktober 2011
#86
varför skulle de inte gå att reggbesikta en bil som amatör byggt fordon med en vr6 turbo, likväl som du kan regga en 740 med v8 + turbo / kompressor....?

saxat från ett annat forum ang vr6 turbo

"Om det ändå vore så enkelt med helbilsgokända bilar. Dessutom får man inte ha en turbokompressor moterad, oavsett vilket laddtryck man har. Kruxet är inte effekten/vridmomentet utan att Du har skapat en motor som inte finns serietillverkad och är avgascertifierad. VW skriver aldrig ut ett avgasintyg om du har gjort en sådan modifikation. Bromspapper är inte till någon hjälp för en sådan ny bil/motor. Underlättar inreggning av äldre bilar, från 1975 och bakåt. Enda ärliga chansen är att göra som alla BMW-turbo åkare; hänga av turbon inför besiktning eller regga amtörbyggt fordon. Krävs dock lite mer än bara turbokonvertering..."

men som jag redan sagt, och han säger här, de krävs lite mer än bara en turbo konvertering,
hur tror ni dalhbäck fått golfen till gatan ? inte fan återställer han goffen en gång om året....


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#87
nameless skrev:
varför skulle de inte gå att reggbesikta en bil som amatör byggt fordon med en vr6 turbo, likväl som du kan regga en 740 med v8 + turbo / kompressor....?

saxat från ett annat forum ang vr6 turbo

"Om det ändå vore så enkelt med helbilsgokända bilar. Dessutom får man inte ha en turbokompressor moterad, oavsett vilket laddtryck man har. Kruxet är inte effekten/vridmomentet utan att Du har skapat en motor som inte finns serietillverkad och är avgascertifierad. VW skriver aldrig ut ett avgasintyg om du har gjort en sådan modifikation. Bromspapper är inte till någon hjälp för en sådan ny bil/motor. Underlättar inreggning av äldre bilar, från 1975 och bakåt. Enda ärliga chansen är att göra som alla BMW-turbo åkare; hänga av turbon inför besiktning eller regga amtörbyggt fordon. Krävs dock lite mer än bara turbokonvertering..."

men som jag redan sagt, och han säger här, de krävs lite mer än bara en turbo konvertering,
hur tror ni dalhbäck fått golfen till gatan ? inte fan återställer han goffen en gång om året....

visa mig en 740 som e reggad med V8 å kompressor?


å läs i texten så står de exakt samma sak som jag skrev..     en motor som inte har turbo original går inte att regga.   (finns dock vissa som haft en jävla tur å fått igenom såna byggen iaf men de är FEL)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

181 Inlägg
14 oktober 2011
#88
framsidan på en inte allt för gammal bilsport, vit 740 med smallblock 8a och kompressor med spjällen i höjd med taket, regg besiktigad som amatörbygge som du inte kan jämföra med att regga som ombyggt fordon...

( http://www.bilsport.se/news.php?id=80893 )


181 Inlägg
14 oktober 2011
#89
btw, så "såg du vad du ville se" för i samma text, står de ELLER regga som amatörbyggd fordon


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#90
nameless skrev:
btw, så "såg du vad du ville se" för i samma text, står de ELLER regga som amatörbyggd fordon

vilket dock e ett HELVETE å få igenom.. hur som helst så måste man ha en avgasintyg.,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

181 Inlägg
14 oktober 2011
#91
varför skulle de vara ett helvete att få igenom ett amatörbygge ? så länge allt är seriöst gjort och modifieringarna är tillräckligt stora och många för att de ska kunna klassas som amatör bygge borde de inte vara ett allt för stort helvete, förutom att de är bra mycke mer jobb än en ombyggt fordons reggning


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#92
sak samma.. TS golf kommer iaf inte gå att besikta med turbo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

181 Inlägg
14 oktober 2011
#93
om han inte passar på att byta bromsar bygga rör-ram antingen från torped och framåt eller hela vägen från front till röv och lite annat smått och gott och reggar som amatörbygge..


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#94
nameless skrev:
om han inte passar på att byta bromsar bygga rör-ram antingen från torped och framåt eller hela vägen från front till röv och lite annat smått och gott och reggar som amatörbygge..

vilket han inte ska göra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

181 Inlägg
14 oktober 2011
#95
nej han ska inte nej, men de jag försöker komma fram till är att de fortfarande går att regga, bara att han inte tänker gå så långt, och ingen annan gör heller, utom några få..


9 117 Inlägg
14 oktober 2011
#96
Hahaha, kan meddela att Dahlbäcks golf är reggad som en 1,6a. Så just den är inget dom åker till SBP med.


1 433 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#97
nameless skrev:
nej han ska inte nej, men de jag försöker komma fram till är att de fortfarande går att regga, bara att han inte tänker gå så långt, och ingen annan gör heller, utom några få..

allt är möjligt ska göra så mycket som möjligt under vintern! i vilket fall som helst så Bessade jag den veckan innan jag började turbo så jag har typ ett år kvar innan nästa smile


1 433 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#98
Bytte rör till dumpen idag passade på att ta lite kort på hur allt blivit smile ska byta ut lite rör och snygga till lite så småning om just nu vill jag bara åka lite med den först tongue!

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307102_10150333470243170_683373169_8179328_996729587_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/313394_10150333471213170_683373169_8179336_1251327049_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/294765_10150333474138170_683373169_8179356_787190768_n.jpg

gick jätte bra att få turbon åt fel håll och klocka den EFTER MÅNGA OM OCH MEN + TIMMMMMMMAR!


181 Inlägg
15 oktober 2011
#99
Putteliten skrev:
Hahaha, kan meddela att Dahlbäcks golf är reggad som en 1,6a. Så just den är inget dom åker till SBP med.

så då snackar han bara bull när motorjournalen testar och pratar då ?
( http://www.youtube.com/watch?v=1vkpWr5O_jQ )

den är ju enligt honom själv gatureggad, och de ända jobbiga med reggnigen var att fixa papper på att bromsarna räckte till.. men de skulle väll bara låta bra i tv då, känns dock onödigt med en tank för gat och en för ban soppa isf, men men


9 117 Inlägg
15 oktober 2011
#100
nameless skrev:
Putteliten skrev:
Hahaha, kan meddela att Dahlbäcks golf är reggad som en 1,6a. Så just den är inget dom åker till SBP med.

så då snackar han bara bull när motorjournalen testar och pratar då ?
( http://www.youtube.com/watch?v=1vkpWr5O_jQ )

den är ju enligt honom själv gatureggad, och de ända jobbiga med reggnigen var att fixa papper på att bromsarna räckte till.. men de skulle väll bara låta bra i tv då, känns dock onödigt med en tank för gat och en för ban soppa isf, men men

Jo jag har sett det där. Har kollat regnr i bilregistret ett par gånger och då har det stått att det är en golf 1,6 inget om bytt motor eller dispenser för något, så lite underlig är det. Tyvärr har han flyttat över 2fst4u plåtarna till Porschen, så man kan ju inte kolla längre. sad



Sök