Säg att man skulle söka Sponsorer till sitt bygge hur skulle man bära sig åt då? nån som kan stegen? jag tänker inte så som delar utan mer stickers etc kanske lite delar också tillslut
Testade panelen idag , och har beslutat mig för att göra allt vitt förutom "fläkthålen"
sedan så var det ju väldigt halt ute idag samtidigt som jag inte har nått mönster på framdäcken och överladd ! så nu kan vi ju lägga till Nya/renovera fälgar på listan tänkte mig köra dem svarta! tips på hur man renoverar fälgar ? något slags "stålspackel" ?
Senast redigerat av SylvesterStallone (19 oktober 2011)
Skall du renovera fälgarna så slipar du ner "skägget" så får du en liten grop som du kan fylla med kemisk metall, sedan är det bara att köra på med finspackel
du kan öven göra som jag gjorde, lämna till t ex till en skola med ip utbildning, dom tigsvetsade upp kanten och satte fälgen i svarven, kostade mej ynka 400 :- och det blev som nytt, negativa med att använda spackel osv är ju att man inte kan pulverlacka fälgarna då spacklet kokar. så det är värt det
Alltid gillat ljudet från en vr6a! Härligt projekt! prem lagd
saying you dont wanna drive your car hard to keep it nice for the next owner is like saying you dont wanna have sex with your girlfriend so she'll be more enjoyable for her next boyfriend
jag hade som någon sa innan ... lämna iväg den till en skola eller en svetsare som svetsar upp fälgen och sen svarvar den Vi gör sånt på tex min skola.. men antagligen lite för långt iväg hehe
jag hade som någon sa innan ... lämna iväg den till en skola eller en svetsare som svetsar upp fälgen och sen svarvar den Vi gör sånt på tex min skola.. men antagligen lite för långt iväg hehe
vill ju göra allt själv :Pfast andra sidan så har jag ingen som helst kunskap om svarvning så ska kolla upp det där med skolor i morgon !
ps. hur ser ni på Pulverlack vs Vanlig lack på Fälgar ?
vill ju göra allt själv :Pfast andra sidan så har jag ingen som helst kunskap om svarvning så ska kolla upp det där med skolor i morgon !
När det kommer till lack av fälgar är ju pullverlack att föredra då det håller mycket bättre + att det ofta är billigt. Men en vanlig 2 komp lack håller jävligt bra också.. antar att du inte ska ut och köra rally med bilen , då håller vanlig 2 komp lika bra och du kan måla skiten själv
När det kommer till lack av fälgar är ju pullverlack att föredra då det håller mycket bättre + att det ofta är billigt. Men en vanlig 2 komp lack håller jävligt bra också.. antar att du inte ska ut och köra rally med bilen , då håller vanlig 2 komp lika bra och du kan måla skiten själv
precis vad jag ville höra! , nej inget rally med denna Bil , håller på med en Civic som är helt stripped etc etc!den jäveln ska få smaka men Golfen ska bara köra på väg är det tänkt