2535
Sök

Sälja sommarbil på hösten?

461 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Någon som har erfarenheter av att sälja sommarbil på hösten?

Brukar det vara väldigt dåligt intresse?

Känns som att jag får vänta till våren. Hade velat köpa en golf diesel, så det hade ju varit gott att få sålt nu.

BMW - Better Make Way

642 Inlägg
2 oktober 2011
Brukar gå väldigt trögt att sälja sportbil eller sommarbil på höstkanten om man inte sätter ett vrakpris tyvärr.

Jävel
2 018 Inlägg
2 oktober 2011
Prova att lämna den i inbyte på en bilfirma? Dom brukar gilla att ha glassiga bilar stå wink

You got to risk it, to get the biscuit :)

146 Inlägg
2 oktober 2011
om du syftar på mustangen, så är chansen att få bort den snabbt väldigt liten, då dom är svårsålda trots att dom är eftertraktade.
Om du inte gör som DanneJ nämnde dvs, ett riktigt vrakpris, men även då kan det vara svårsålt.

461 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Ja, det var Mustangen jag syftade på. Har provat prata med bilfirmor, men intresset är mkt svalt hos dem tyvärr. hmm

BMW - Better Make Way

711 Inlägg
2 oktober 2011
Det verkar inte allt för lätt, tyvärr.

212 Inlägg
2 oktober 2011
Har inte så mycket med hösten att göra, haft min bil ute sen i april och fick den såld idag, tror stora problemet nu är att andrahandsmarknaden är jäkligt trög just nu, speciellt för lite "roligare" bilar.
Kräver tålamod, dock är det bra läge att köpa rolig bil nu.

461 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
JohanW skrev:
Har inte så mycket med hösten att göra, haft min bil ute sen i april och fick den såld idag, tror stora problemet nu är att andrahandsmarknaden är jäkligt trög just nu, speciellt för lite "roligare" bilar.

De där låter väldigt segt, blir spännande att se hur lång tid det tar, i värsta fall får jag fortsätta åka Mustang till nästa sommar med... wink

BMW - Better Make Way

212 Inlägg
3 oktober 2011
von_blad skrev:
JohanW skrev:

De där låter väldigt segt, blir spännande att se hur lång tid det tar, i värsta fall får jag fortsätta åka Mustang till nästa sommar med... wink

Jo av med bilen blir man men det kan ta tid, så har man ingen brådska är det ju bara att ha en annons ute.
Var beredd på många bytesförslag dock wink

Teknisk
328 Inlägg
3 oktober 2011
JohanW skrev:
von_blad skrev:
JohanW skrev:

Jo av med bilen blir man men det kan ta tid, så har man ingen brådska är det ju bara att ha en annons ute.
Var beredd på många bytesförslag dock wink

Jo tack, bytesförslag har iaf jag märkt att man får.
Mest s.k. "sommarbilar"... lol

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

461 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Fick ett bytesförslag på denna, känns som ett dåligt byte, men är precis vad jag skulle kunna tänka mig. Den verkar stå någorlunda billigt om man jämför på blocket, samtidigt som jag hade vart beredd att släppa min för 190kkr.

http://www.blocket.se/vi/34865490.htm

Blir nog alldeles för dåligt va?

BMW - Better Make Way

1 997 Inlägg
3 oktober 2011
Jag har S60in till salu nu men de e ingen som hört av sig än.. Vill ju bli av med den så man kan köpa ny finbil wink tex en mustang cab tongue

Cupra_
3 oktober 2011
von_blad skrev:
Fick ett bytesförslag på denna, känns som ett dåligt byte, men är precis vad jag skulle kunna tänka mig. Den verkar stå någorlunda billigt om man jämför på blocket, samtidigt som jag hade vart beredd att släppa min för 190kkr.

Jag vet inte om det är så dåligt.. Bmw:n lär ju ha betydligt högre andrahandsvärde, högre kvalité och är ju en fin bil som det ser ut, det enda jag kan tycka är väl att den har gått hiskeligt långt för att vara en 07:a.. Max 8500-9000 mil tycker jag hade varit rimligt.

711 Inlägg
3 oktober 2011
Deception skrev:
von_blad skrev:

Jag vet inte om det är så dåligt.. Bmw:n lär ju ha betydligt högre andrahandsvärde, högre kvalité och är ju en fin bil som det ser ut, det enda jag kan tycka är väl att den har gått hiskeligt långt för att vara en 07:a.. Max 8500-9000 mil tycker jag hade varit rimligt.

Cirka 3500 mil per år är väl ändå inte mycket, speciellt för en diesel?
Jag kör nästan så mycket med min 540, dock avställd på vintern förstås. Hade jag kört året runt med den, hade den gått så mycket.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
3 oktober 2011
De e nog bäst å vänta till våren. Trögt som fan å sälja sommarbilar nu. Hade tänkt sälja Camaron men väntar tills i vår då de kanske går relativt fort..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Cupra_
4 oktober 2011
thelaughingmadman skrev:
Deception skrev:
von_blad skrev:

Cirka 3500 mil per år är väl ändå inte mycket, speciellt för en diesel?
Jag kör nästan så mycket med min 540, dock avställd på vintern förstås. Hade jag kört året runt med den, hade den gått så mycket.

Vi kanske har olika syn på saken, men på en vanlig bensinare så är väl kanske 1500-2000mil per år normalt? Visst kör man ofta längre med en diesel, men personligen så njae, 4000mil/år är för mkt på en bil för min del. Sen kan den vara hur välservad som helst, men som spekulant går ju inte miltalet komma ifrån och jag stirrar mig lätt blind på milen.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 oktober 2011
von_blad skrev:

Det är helt rätt version av 325d med låg förbrukning (0.64) och låg skatt (4000:-) medan miltalet inte är något problem för en sådan BMW. Är det vad du vill ha så erbjud honom ett byte med 20´ eller något mellan? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Finraggare
2 381 Inlägg
6 oktober 2011
Det är dött på marknaden nu känns det som. Försökt sälja min Dodge ett tag men det går inget vidare...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Cupra_
6 oktober 2011
Fast i ditt fall kan det väl bero en del på soppapriset och liknande?

Finraggare
2 381 Inlägg
6 oktober 2011
Den är inte så törstig som folk tror, men du har nog rätt att det ligger endel i det.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök