3101
Sök

Byta länkarm på en golf mk1 behöver lite hjälp :)

Rocknroller
296 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare håller på att byta länkarmar på min bil men har stött på problem..

Problemet är att jag inte får loss länkarmen vid spindelleden..har tagit bort bulten som ska hålla fast det men får fortfarande inte loss spindelleden... hur ska jag göra ? smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

5 089 Inlägg
2 oktober 2011
slå med står slägga på sidan på spindeln där bulten går igenom. Funkar det inte tar du en kompis som pressar ner hela länkarmen\bulten med spett och slår samtidigt. Funkar nästan alltid:)

\Lindgren

Rocknroller
296 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
okej så det sitter så hårt altså? EDIT: ska inte ha loss spindelleden från länkarmen utan från fästen den sitter på så jag blir av med hela länkarmen med alla delar på *

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

35 Inlägg
3 oktober 2011
de brukar sitta hårt om de inte är bytt på ett tag så slägga och spet är bra smile

Rocknroller
296 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Då blir det att slåss lite med bilen imorrn ;P

Voodoo
1 444 Inlägg
14 oktober 2013
bort med bulten knaka försiktigt en  mejsel i spåret så du bänder försiktigt ut öronen så ska den falla lös lätt:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

5 089 Inlägg
14 oktober 2013
Stripz skrev:
bort med bulten knaka försiktigt en  mejsel i spåret så du bänder försiktigt ut öronen så ska den falla lös lätt:)

2 år gammal tråd. Har inte trådskaparen fått loss länkarmen än så har nog bilen sprängts i småbitar för länge sen..

\Lindgren

Voodoo
1 444 Inlägg
14 oktober 2013
FLindgren skrev:
Stripz skrev:

2 år gammal tråd. Har inte trådskaparen fått loss länkarmen än så har nog bilen sprängts i småbitar för länge sen..

jo men finns ju en sök funktion här på garaget så om nån  här i framtidien söker  dehära så finns de tips? eller var de fel av mig att tipsa om de ?

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök