Du verkar ju inte kunna så mycket om bilar i allmänhet o motorer i synnerhet...När du skriver att du skruvat loss "topplocken" så hoppas jag att du menar ventilkåporna. Det kan finnas en del koksavlagringar i/på/under ventilkåpan utan någon egentlig fara. Har du fått in grus i cylindrarna, så är risken stor att cylinderlopp mm skadats. Det bästa för din del hade varit att sälja motorn som den är med information om att den har något okänt fel. För att kunna veta om det är lönt att laga motorn eller om man skall dela på den o sälja i delar så måste man få igång den. Jag betvivlar att du har möjlighet/kunskap att testköra motorn utanför en passande bil, så mitt råd är att sälja iväg motorn som den är. En 2-3" kronor borde du kunna få för den, för ALLT kan inte vara skrot i den. Nån bilskrot lär inte vilja köpa motorn är min gissning, eller jo för en hundring eller två kanske...
Edit: Om det är motorn i din profil o den ser ut så som den gör på bild i dagsläget så har du INTE skruvat av topplocken, det du har skruvat av är ventilkåporna, o där under kan det finnas lite "skit" som för en oinvigd kan likna "fint grus", eller rättare sagt koksad olja...
Senast redigerat av dawwe (16 oktober 2011)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure