Sami-B skrev:
Vad är det för benz vi pratar om?
Det är denna besten
89:a. 30 000 mil nånting, automat som funkar kanon, ägts av fordonsläraren i Tidaholm och bra servad i många år och jag bytte olja innan vintern.
Ska byta bränslefilter när jag har tid då det var litet läckage där, så ska byta filter och ny slangklämma så det blir tätt. Sen se om besiktningens maskin visar lite bättre värden co/hc
Så då är den nybesiktigad och går till februari 2013. Jag har pendlat i den Tidaholm-Skövde sen jag köpte den i september (slutade pendla i mitten av december).
Helt orignial, osänkt, osv. Elspegel, eltaklucka, fin inredning och allt funkar utom lampan i handskfacket. Tänkt mig 8500 för den nybes. 7500 som den är nu om någon känner att den vill lägga några timmar på fixa 2:orna:
- Skärmblinkers vänster (troligtvis lampan för den har funkat förut)
- Läckaget vid bränslefiltret (ny klämma?)
- Och hälla i lite gött i tanken så att värdena blir bättre, gör nog även susen när man tätar vid filtret så den inte drar in tjuvluft
Bluddrar till lite på tomgången ibland så det hänger nog ihop om det kommer in luftbubblor. Går kanon när man kör.
Bra vinterdäck (dubb) på plåtfälg, kan inte ha rullat många mil. Även 2 uppsättningar sommardäck. 1 uppsättning på plåtfälg och 1 uppsättning på alufälgarna som ni ser på bilden
Tror att alla sommardäcken är lagliga, men vet inte hur bra dom är.