Tjena gott folk! Jag har nu hittat ett vinterprojekt som ska totaltrenoveras i både motor och kaross. ( 940 ltt ) Den har gått 36 tusen mil, det skrämmer mig inte då jag ska byta allt slitet och få den fräsch som om Den hade gått 20 tusen. Dock tänker jag på om jag kommer Förlora hemskt mycket pengar? För kommer någon vilka köpa den även om den är jätte fin men Har gått så många mil? Hur ska man resonera. Tack på förhand
Jag personligen anser att om bilen är helt genomgången och gått 36tusen så har den alltid gått 36tusen men jag tror inte de spelar så stor roll då 36 inte är nått att tala om på en 945a
min 945 LTT -97 hade gått 46kmil när den krockades, fick ut 20000kr på försäkringen. Motorn var helrenoverad vid 44k mil, men det betalade de inget extra för. De går efter normalt bruksskick......
Jag upplever att det inte finns något direkt värde i kronor på gamla bilar som en 940, utan man får räkna i bruksvärde istället. En renovering höjer inte värdet i kronor räknat särskilt mycket utan det är lite som att kasta pengarna i sjön, men däremot så höjs bruksvärdet något enormt!
Kort och gott, skall du renovera en gammal bil som denna tror jag det finns två vettiga anledningar att göra så: - Du har tänkt behålla bilen länge och kan dra nytta av det bruksvärdet du tillför bilen genom en renovering. -Du ser det som läropengar, du renoverar alltså bilen enbart för att du vill lära dig att meka.
För några pengar tror jag inte det finns att tjäna, inte på en så vanlig bil som en 940 särskilt inte med det miltalet. Svensson ogillar långmilare, även när det står Volvo på bakluckan.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.