2911
Sök

Hur fixa Xenon Till Golf5 2007

249 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Har funderat på att köpa xenon ljus 6000k och undrar hur angående H7 och kitten ser ju annorlunda ut, hur fixar man kopplingar osv ?
Halv och Helljus. Och vart kan man få tag i billiga sådanna lampor ?hmm

1 335 Inlägg
8 oktober 2011
Ja köpte allt mitt på tradera, 400 kr typ. Ett råd till dig med just helljuset, kolla efter speedstarter. De kan behövas. humanhabit.se finns lite grejer. H7 skiljer sig inte från någon, skulle va H4an som har både hel/halv i samma lampa. Kopplingen är busenkel, de ser du då du har de framför dig. Strömmen tar du från ordinare koppl som finns inne i själva strålkastarn (en liten sockerbit som fäster sig på din ordinare H7 halogenlampa)

B5 #001

1 335 Inlägg
8 oktober 2011
Iofs glömde ja nämna att du kmr förmodligen att måsta använda dig av canbuskit. Annars kmr bilen varna för trasig lampa. Canbus finns också på humanhabit.se, lite dyrare men hellre de än att de ska dryga sig.

B5 #001

7 394 Inlägg
8 oktober 2011
F-Tar skrev:
Ja köpte allt mitt på tradera, 400 kr typ. Ett råd till dig med just helljuset, kolla efter speedstarter. De kan behövas. humanhabit.se finns lite grejer. H7 skiljer sig inte från någon, skulle va H4an som har både hel/halv i samma lampa. Kopplingen är busenkel, de ser du då du har de framför dig. Strömmen tar du från ordinare koppl som finns inne i själva strålkastarn (en liten sockerbit som fäster sig på din ordinare H7 halogenlampa)

finns från cobolt också wink

1 335 Inlägg
8 oktober 2011
va äre för sida då?

B5 #001

1 335 Inlägg
8 oktober 2011

jaha, äre nå saab-påhitt. Varför kan dom inte bara göra alla bilar me "haspfunktionen" till lamphållarna? De e ju enklast

B5 #001

2 266 Inlägg
8 oktober 2011
Nej ska krånglas lite jämt, sen vilken av dom jag plocka fram för man gissa sig till. Upptäckte de på svärmors gollf 5 att de var speciella hållare när jag bytte halogen lampor åt henne.
Tänk på att du ska ha H7R xenonsats om du ska ha i halvljuset för att inte blända i onödan.

svetsdiff !!!

1 335 Inlägg
8 oktober 2011
Jo så ere väl. Vad är de roliga isf? H7R är väl för typ 740 osv? De med projektorlins och nyare bilar utan klarar sig ganska så bra, utan att blända fan.

B5 #001

7 394 Inlägg
8 oktober 2011
H7 bländar,, bara dem med projektorlyktor som är ok wink OM du kör med H7 tänk på att köra med H7r,, då blir det klart bättre wink jag ska köra med H1R i min

här säljer de oxå speedstarter       http://www.coborimport.com/xenonkit-35w … arter.html
Senast redigerat av granadadr (8 oktober 2011)

2 266 Inlägg
8 oktober 2011
F-Tar skrev:
Jo så ere väl. Vad är de roliga isf? H7R är väl för typ 740 osv? De med projektorlins och nyare bilar utan klarar sig ganska så bra, utan att blända fan.

Alla bilar med reflektortyp ska använda H1R,H7R på H4 sitter de avskärmning oftast, har du projektorlins så är de utan R man klarar sig med. H7r används i V70, passat om de är vanliga lampor typ reflektor, 740 har H4

svetsdiff !!!

1 335 Inlägg
8 oktober 2011
Okej, brorsan min ha vanlig reflektor, H7= bländar ej. Visst, det lyser starkt men bländar inte. Nyare bilar har projektorlins, men oftast med originalinstallerat xenon då. Ja köpte mina lyktor med projektorlins, ej original. Sen monterade ja in vanligt H7 kit. De lys som de ska.

B5 #001

Sök