2266
Sök

VW Passat 1,8 90 , bilen bara dör då den blir varm

176 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Jag behöver hjälp av någon kunnig, grabbens Passat 1,8 90 bara dör då den blir varm, känns som den kväljer sig då man hör något sådant ljud, jag har testat med luftburken men de är samma både med el utan luft från den. Något tips var ja ska felsöka, känns kanske som den får för mycket bränsle

93 Inlägg
9 oktober 2011
Går den bra när den väl går? Ett vanligt fel på dom där brukar vara att insugsgummit spricker men då brukar han oftast gå dåligt/rycka. Men det är ju enkelt testat med lite startgas.

176 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
bananen80 skrev:
Går den bra när den väl går? Ett vanligt fel på dom där brukar vara att insugsgummit spricker men då brukar han oftast gå dåligt/rycka. Men det är ju enkelt testat med lite startgas.

Den går som vanligt till plötsligt den dör ut, har testat med gas runt packningen men ingen förhöjning där, sen när man startar den igen går den bra sen e det samma visa igen den dör bara ut, ska man köra den så är det knappt man kan hålla den igång med gasen, den bara liksom kväljer sig

176 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
lambdasonden tror jag på!

Bilen fick ett bättre avgasrör innan besiktningen, kan de göra nått

176 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Kan tillägga då att bilen fick ett bättre avgasrör från skroten och den fick ny olja ............... sen nån dagar efter började detta med att den dör, vi mekade på jobb och så gick den 1 vecka bra sen började den igen med att kvälja sig

Sök