10 oktober 2011
Trådstartare
Hej, undrar om ni kan hjälpa mig och spåna lite. Bakgrund: Min maka dealade fram en tvåstegsdeal i samband med att hon inte ville att jag skulle fortsätta ta MC-kort om vi skulle bilda familj och samtidigt stod vi i läge att köpa en praktisk och snål bil (köpte golfen) - vad jag då fick ut av det hela är att jag får välja bil helt utanför ramarna (så länge vår ekonomi överlever det) om 4-5 år när det är dags att byta.
Vi är på gång att yngla av oss om allt går enligt planerna, således i min fantasi borde bilbytet sammanfalla med nästa bil ska klara av barnstol av olika varianter men ej behöver lasta med barnvagn.
Krav:
- Bakhjul eller fyrhjulsdrift.
- Ska gå att montera takräcke + takbox för att ta med snowboards på skidresa.
- Så liten som möjligt som uppfyller de kraven men samtidigt så mycket motorkraft som möjligt.
Exempelvis så skulle jag gärna vilja ha en Z4 M men det går ju inte då den inte har baksäte. Så hjälp mig, vilka bilar skulle jag kunna börja drömma om o spara till?
Porsche 911 Turbo?
Bmw m3 (inte riktigt så sugen men men)
Priset får inte överstiga 6-700 000 för att det ska vara realistiskt, annars får jag kompensera med ålder och istället lägga pengar succesivt på underhåll/reperationer.
"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"