3770
Sök

Hjälp!

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
jag har nog gjort något fel känns det som, jag fick ett slutsteg av min bror, och mitt gamla va sönder, så jag kopplade ur det gamla, och kopplade in det nya. innan jag kopplade in det nya så tog jag bort styrströmmen från batteriet, men när jag vred igång bilen så startade den, sen stängde jag av den och skulle starta igen men det fanns inte ett liv i bilen. oså började det lukta bränt och det kom rök ifrån instrumentpanelen?

vad har jag gjort för fel?
vad kommer det kosta? och vad äre som är sönder??
tack så mkt på förhand!

11 Inlägg
10 oktober 2011
styrström från batteriet? alltså remote?

3 187 Inlägg
10 oktober 2011
stoffeaiight skrev:
jag har nog gjort något fel känns det som, jag fick ett slutsteg av min bror, och mitt gamla va sönder, så jag kopplade ur det gamla, och kopplade in det nya. innan jag kopplade in det nya så tog jag bort styrströmmen från batteriet, men när jag vred igång bilen så startade den, sen stängde jag av den och skulle starta igen men det fanns inte ett liv i bilen. oså började det lukta bränt och det kom rök ifrån instrumentpanelen?

vad har jag gjort för fel?
vad kommer det kosta? och vad äre som är sönder??
tack så mkt på förhand!

troligvis kortis.. har du säkrat av grejerna rätt?

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
ja den tog jag av, o sen satte tillbaka den, och det var därifrån det luktade bränt misstänker jag

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
jag har en stor säkring 30 cm från mitt batteri..

11 Inlägg
10 oktober 2011
du drar bara en plus kabel från batteriet med en säkring på bak till slutsteget?
styrström tar du antingen från stereon eller något annat som får ström när bilen startas..
du bör nog kolla så att alla kablar är hela och kolla även säkringen om du har någon!

Administratör
11 941 Inlägg
10 oktober 2011
Läs detta: http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

...och fixa till rubriken omgående. "Hjälp" är inte en godkänd rubrik i forumet.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

3 187 Inlägg
10 oktober 2011
stoffeaiight skrev:
jag har en stor säkring 30 cm från mitt batteri..

är den hel? har du kollat bakom stereon hur det ser ut?

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
jag har inte kollat någonting ännu...

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
jo men asså kablarna är dragna korrekt sedan tidigare..

3 187 Inlägg
10 oktober 2011
stoffeaiight skrev:
jag har inte kollat någonting ännu...

så det första du gör är att skriva här på forumet?
gå ut och kolla så kanske du hittar felet. troligtvis ligger någon kabel emot plåt.

58 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
ja men jag kan ju ingenting ? trodde det bara va att koppla ur och koppla in som tidigare, skrev här för att jag skulle veta vad jag skulle kolla

Administratör
11 941 Inlägg
10 oktober 2011
Då uppmaningen om att skriva en tydlig rubrik inte togs på allvar så stänger jag tråden istället. Återkom med en välformulerad rubrik om du inte kan söka dig svar på ditt problem, eller inte redan fått tillräckligt med svar.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 oktober 2011
Vänligen fixa rubriken innan tråden blir låst, som Chrizz skrev så är "Hjälp!" inte en godkänd rubrik. Sen så bör du gå ut och felsöka lite själv, kolla varifrån doften och röken kommer bland annat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök