Så, när tanken var att äntligen sätta fart och börja "piffa upp" Kermit, så blev det givetvis inte så. Och varför inte? Topplockspackningen gav upp, underbara mil hemifrån, så därav att det helt enkelt börja med den biten.
Målet med "uppiffningen" är helt enkelt att få en bil som jag tycker är snygg, men utan att minimalt tumma på funktionerna. Exempelvis skulle jag inte drömma om att slänga ut reservhjulet, för, ja, då kommer jag garanterat köra punka
Så, vad är planerna? Jo, följande;
( []=planerat, [-]=inköpt men inte monterat, [x]=klart )
Utvändigt;[- ] Sänkning (35/35) - Montering till våren i samband med att framvagnen ska bytas ut
[X] Devileyes
[X] Dimljus
[ ] LED-bakljus
[- ] LED-skyltbelysning
[X] Xenonkonvertering av hel samt halvljus
[X] Nivåreglering för xenon
[X] Byte av grill
[X] Byte av skärmblinkers
[X] 17" Fälgar (Rial Monza...behöver en till om någon har en liggande
)
[ ] Dubbelhajfena - Hajfena med både gpsantenn och radioantenn
Invändigt;[X] Rattbyte
[(-)]Byte av mittkonsoll (delvis inhandlad)
[ ] Dubbeldinstereo
[X] Isättning av dörrhögtalare bak
[ ] Subben ska "försvinna"
[ ] Instrumentbräda med färddator
[ ] Toning med modellanpassad film
[X] Ambilight som på A6 (och även faceliftmodellen tror jag)
[X] Facelift ventilationsgaller
[X] Laddtrycksmätare
Maskinellt;[ ] Steg 2
[X] Stora servicen (kamrem, olja, vattenpump, spännare, drivremmar)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Så, där har vi planerna, och här har vi utgångsmaterialet
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Så, steg ett skulle kunna vara något trevligt, men nejdå. Som sagt tackade bilen för sig 30 mil från min säng. Så, nu rivs det topp, planas och donas. Och givetvis, rättas till vad som orsakade det hela; en elfläkt som tyckte det var bra att inte snurra. Och mina mekarkunskaper? Pjta, jar kan byta däck, bromsbelägg och tanka...inte ALLT för stora helt enkelt
Såhär ska INTE olja se ut när det kommer ut ur motorn, tro f*n bilen gav upp =/ Och jo, det ÄR olja och inte en hundolycka eller ljus chokladpudding;
[/url]
Det är verkligen trångt i bilarna idag:
Men, serviceläget är ju en räddare;
Ja, jag är ingen skruvare, men långsamt närmar det sig. Att man sen behöver specialhylsor och annat trams är bara irriterande. Nåja, en svarv kan jag använda iaf... ;
...och efter att långhylsor blivit nedsvarvade, så, äntligen! Även om det inte ska se ut så;
Toppen ute;
Lite renare iaf.
Imorgon plockas det sista ner. Och även här behöver man snickra ihop verktyg, eller köpa alldeles för dyrt. Så det blir att tillverka. Och detta för att trycka ner och hålla kedjespännaren på plats. Och sen är det bara planingen kvar...sen gör vi om allt, på andra hållet (då kan ni scrolla nerifrån och upp
)