2509
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 746 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Sebbe_Sillman skrev:
Vet du hur mycket orginal koppling/tryckplattan pallar med Nm? tänkte hur blir de med kopplingen när man kört några år med steg 3? smile

Manssen körde steg 3 på sin förra, med org koppling om jag inte minns fel. Dock osäker på hur många Nm den lämnade..
Det steg 3 på Blyfri 98 som Autotech säljer idag lämnar ca 350 hk 495 Nm och där byter dom inte koppling.

Man kan man ju köra hårt o få en värre koppkling o rasa me, Salle1 har väl bytt mer än en gång?!

Men jag kör ju inte så mycket race med min och undviker rivstarter så spar man ju på grejerna iaf.
Jag är inte sugen på att byta koppling, det är dyrt tongue

Och jag kommer ju hamna på ett steg 3+ iom Multifuel och E85 mappen och har ingen aning om vad den kommer lämna, vetr ju inte vad där är i den idag heller!
Kommer väl byta ut mjukvaran mot steg 3 också. Så naturligtvis finns riksen att den inte kommer hålla!! Men, det märker vi. Rasar den så får jag helt enkelt byta sad

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 januari 2013
Motorfästet du har i är det från en äldre s60/v70 för din förra hade väll med fyrkantig bussning?

Ska köpa nytt så jag får i en powerflex men vet inte vilken bil man ska ta fästet ifrån passar det från 00 till 04 bolt-on?? big_smile

43 Inlägg
23 januari 2013
spokenratt skrev:
Sebbe_Sillman skrev:
Vet du hur mycket orginal koppling/tryckplattan pallar med Nm? tänkte hur blir de med kopplingen när man kört några år med steg 3? smile

Manssen körde steg 3 på sin förra, med org koppling om jag inte minns fel. Dock osäker på hur många Nm den lämnade..
Det steg 3 på Blyfri 98 som Autotech säljer idag lämnar ca 350 hk 495 Nm och där byter dom inte koppling.

Man kan man ju köra hårt o få en värre koppkling o rasa me, Salle1 har väl bytt mer än en gång?!

Men jag kör ju inte så mycket race med min och undviker rivstarter så spar man ju på grejerna iaf.

Och jag kommer ju hamna på ett steg 3+ iom Multifuel och E85 mappen och har ingen aning om vad den kommer lämna, vetr ju inte vad där är i den idag heller!
Kommer väl byta ut mjukvaran mot steg 3 också. Så naturligtvis finns riksen att den inte kommer hålla!! Men, det märker vi. Rasar den så får jag helt enkelt byta sad

okej tack för informationen smile

279 Inlägg
23 januari 2013
den från 00-04 passar på 06 iaf ;P

Drunk skrev:
Motorfästet du har i är det från en äldre s60/v70 för din förra hade väll med fyrkantig bussning?

Ska köpa nytt så jag får i en powerflex men vet inte vilken bil man ska ta fästet ifrån passar det från 00 till 04 bolt-on?? big_smile

3 860 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Drunk skrev:

Japp, 00-04 passar rakt av.
Är det fästet jag har på denna, flyttade bara över från min 2,5t.
Det fästet är köpt på skruvat.se har jag för mig.

Har dock sett att det kommit "powerflex" i den fyrkantiga bussningen me, tror det var IPD och/eller Elevate som hade, men har inte sett någon som kört med den så jag vet inte hur den är. Den gula runda Powerflexen är ju beprövad och jag rekomenderar den wink

Autotech

3 860 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Sebbe_Sillman skrev:
spokenratt skrev:
Sebbe_Sillman skrev:

okej tack för informationen smile

Ta en kik på Drunk som också skrev nyss, han har ju precis fått ut underbara siffror på sin, med org koppling ännu så länge iaf! tongue

Autotech

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
20 februari 2013
Trevlig tråd smile Ska följas smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

3 860 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:

Tackar så mycket!! Hoppas att våren kommer snart så man kan börja fixa lite igen!

Autotech

1 481 Inlägg
20 februari 2013
spokenratt skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Tackar så mycket!! Hoppas att våren kommer snart så man kan börja fixa lite igen!

Ja! Lite jobbigt utan garage! Börjar dra ihop sig då jag har besiktning den 12e Mars och jag har inte fått ihop bilen än.. Börjar bli stressigt wink

Vad har du för planer inför denna sommaren? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

3 860 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Aha.. ja, då har du ju o göra iaf!

Inför våren ja... Grillen ska få lite ny färg, ska bara ändras lite. Bänkning är välldigt intressant för både mig o brorsan, vi kör ju samma kitt och har tänkt ¨ka upp till ATM under vår/sommar o få kollat hur mycket dom verkligen ger. Och sen har jag ju en 3" downpipe liggandes wink

Autotech

1 481 Inlägg
20 februari 2013
spokenratt skrev:
Aha.. ja, då har du ju o göra iaf!

Inför våren ja... Grillen ska få lite ny färg, ska bara ändras lite. Bänkning är välldigt intressant för både mig o brorsan, vi kör ju samma kitt och har tänkt ¨ka upp till ATM under vår/sommar o få kollat hur mycket dom verkligen ger. Och sen har jag ju en 3" downpipe liggandes wink

Ja jag är inte sysslolös iaf! wink

Härligt! Ska bli kul o se lite siffror smile 3" DP blir nog kanon! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

3 860 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Ja, det lockar enormt att få på 3" fram till... behöver något nytt resterande väg också bara men det är klart i huvudet redan.

Jag har ju inte mätt min bil mot någon nu sen den trimmades, brorsan har dock och den stog sig ruggigt bra mot andra liknande och mer trimmade volvos.

Autotech

1 481 Inlägg
21 februari 2013
spokenratt skrev:
Ja, det lockar enormt att få på 3" fram till... behöver något nytt resterande väg också bara men det är klart i huvudet redan.

Jag har ju inte mätt min bil mot någon nu sen den trimmades, brorsan har dock och den stog sig ruggigt bra mot andra liknande och mer trimmade volvos.

Låter ju finfint! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

3 860 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Yeas!

Bilen servad idag, fick även ny vindruta iom sprickan som fanns!
Bromsarna skulle göras vid men det hans inte med iom rutbytet så nästa vecka blir det nya bromsar också.
Bara besiktningen kvar sen så kan man slänga sommardäcken utan att dom klagar på mönsterdjup tongue

GE OSS VÅR NU DÅ!

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 mars 2013
spokenratt skrev:
Yeas!

Bilen servad idag, fick även ny vindruta iom sprickan som fanns!
Bromsarna skulle göras vid men det hans inte med iom rutbytet så nästa vecka blir det nya bromsar också.
Bara besiktningen kvar sen så kan man slänga sommardäcken utan att dom klagar på mönsterdjup tongue

GE OSS VÅR NU DÅ!

Najs smile ja vart fan e våren yikes

55 Inlägg
18 mars 2013
lägger en prem på denna trevliga tråd smile fin bil!

3 860 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Vickaan skrev:
lägger en prem på denna trevliga tråd smile fin bil!

Tackar för detta!!

Autotech

996 Inlägg
18 mars 2013
Flashig v70 du har smile Händer det något med den nu? smile

3 860 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
TBergsten skrev:

Tack!
Njae.. Ja, det blir nya bromsar på Onsadg iaf!
Fick den precis servad och ny vindruta då den sprack nu i vinterkylan. Ska lämna bilen på en fekond nu innan sommaren, det ska bli riktigt skönt eftersom det inte är metalic lack.. solid hmm Kräver lite extra kärlek då! Men det är på gång!

Så har jag ju som sagt en ny downpipe som ligger så... jag behöver en bra halvsats också. Velar lite fram och tillbaka hur jag ska göra på den fronten. Ska höra av mig till Autotech innan dess för att stämma av lite hur mjukvaran tar sig an den nya hårdvaran.

Så, det händer väl mer till våren eftersom jag inte har något garage heller!

Autotech

996 Inlägg
19 mars 2013
spokenratt skrev:
TBergsten skrev:

Tack!
Njae.. Ja, det blir nya bromsar på Onsadg iaf!
Fick den precis servad och ny vindruta då den sprack nu i vinterkylan. Ska lämna bilen på en fekond nu innan sommaren, det ska bli riktigt skönt eftersom det inte är metalic lack.. solid hmm Kräver lite extra kärlek då! Men det är på gång!

Så har jag ju som sagt en ny downpipe som ligger så... jag behöver en bra halvsats också. Velar lite fram och tillbaka hur jag ska göra på den fronten. Ska höra av mig till Autotech innan dess för att stämma av lite hur mjukvaran tar sig an den nya hårdvaran.

Så, det händer väl mer till våren eftersom jag inte har något garage heller!

Aha, men då är det ju "på gång" wink Lycka till smile

Sök