2233
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 731 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
Gratulerar! big_smile

Tackar! Såg att du beställt nya ändrör me, modell?!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

977 Inlägg
8 april 2013
spokenratt skrev:
-ekgbg- skrev:
Gratulerar! big_smile

Modellen FETA!!! lol

3 860 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
spokenratt skrev:
-ekgbg- skrev:
Gratulerar! big_smile

Modellen FETA!!! lol

HAHAHA!! JA det var rätt modell namn! wink

Autotech

33 Inlägg
8 april 2013
Härlig tråd!! En snabb fråga bara, vad är det för torktid på biltemas bromsoksfärg?

465 Inlägg
8 april 2013
det är snabb torktid på den om det är lite varmt när man målar det smile gjorde det på min men på sommaren och då tog det max ett par minuter innan den va dammtorr smile sorry om jag svarade innan den spokenratt tongue

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 april 2013
Fan va nice!! då kör jag igenom med mf när det är dags eller våga ren E85 mappen big_smile

33 Inlägg
8 april 2013
tack för svar smile

3 860 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Tiiimpa: Lugnt, helt rätt svar me, gjorde mina förra våren, torkar riktigt snabbt, tyckte tom att den var ännu lättare att använda än Foliatec's färg faktiskt, kändes lättare att måla med den.

Drunk: Haha, jaa.. varför inte testa på ren E85 tongue !! Jag har ju dock inte APC enheten hemma, snikar lite och delar den med brorsan tongue
Senast redigerat av spokenratt (9 april 2013)

Autotech

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Så ja, 18" på! Så jäkla skönt!

Märkte även att de vibrationer jag haft som olika däckverkstäder inte riktigt kunnat årgärda nu är HELT borta!
Lämnade hjulen till Fälgfixarna i Helsingborg nu under vintern eftersom en av däckverkstäderna misstänkte att något av hjulen inte var helt runt. Fälgfixarna fick ta hand om hjulen, när dom kikat på dom och bara ville ha några hundringar i betalning frågade jag om dom inte varit skeva!?
- Nope, sa dom... - Men helt felbalanserade...!

Då undrar ju jag, hur svårt är det att balansera 4st 18" !? Ska för fan inte behöva köra till Helsingborg för att få det vettigt! hahahaha...Bättre lycka nästa gång då kanske tongue Behöver ju 2 nya däck snart så vi får väl se!

Bild bjuds det på iaf även om den är tråkig kanske, men skiter jag i tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-c92e1bd27d8515a23f4d2b8bb52e2fe8.jpg
Lite skitig och lacken hade behövt lite kärlek, men.. På lördag 13/4 kommer en kille förbi som ska kika lite på det problemet wink

EDIT: Förresten... Någon som kan komma med förslag på färg till fälgarna?! Tänkte ev PlastiDippa dom. Såg att jag fått lite lacksläpp kring centrumringen nämligen. Behålla dom i gunmetall stuket eller något nytt?
Senast redigerat av spokenratt (11 april 2013)

Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
11 april 2013
Härligt! så gött å köra med sommar fälgar! smile

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:

Så in i ! ! !

Satt och läste igenom min egen tråd faktiskt och såg videoklippet på acc testet... hmm
Den är fan inte så snabb på filmen nu när man tänker efter. Drog bilen ordentligt idag och satan vad den går!lol
Hade Domkraft och 4 vinterhjul lastat i bilen och ändå skjuter den på utav bara ***!
Tror att det har en HEL DEL med IPD's magnetventil att göra! Orginal ventilen hängde nog inte riktigt med när det filmades! Såg även att jag når högre hastighet idag på samma växel! Där är lite mer ork på de högre varven liksom. Skit gött! tongue
Senast redigerat av spokenratt (11 april 2013)

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:
Drunk skrev:

Så in i ! ! !

Satt och läste igenom min egen tråd faktiskt och såg videoklippet på acc testet... hmm
Den är fan inte så snabb på filmen nu när man tänker efter. Drog bilen ordentligt idag och satan vad den går!lol
Hade Domkraft och 4 vinterhjul lastat i bilen och ändå skjuter den på utav bara ***!
Tror att det har en HEL DEL med IPD's magnetventil att göra! Orginal ventilen hängde nog inte riktigt med när det filmades! Såg även att jag når högre hastighet idag på samma växel! Där är lite mer ork på de högre varven liksom. Skit gött! tongue

Gött att höra wink Kommer det mer filmer wink??

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Ja nyller, det måste det! tongue

Men jag får ha brorsan eller grannen/kollegan att filma tror jag.. Blir så kass när man ska hålla kameran och ratten med vänster hand och växla med högran!

Vi ska väl se om vi inte får ihop lite race också som kan vara kul o filme, med en V50 T5 autotech steg 1 multifuel/E85 och en Saab 95 Aero (ännu org) och brorsans S60 T5 som min...

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:

Men jag får ha brorsan eller grannen/kollegan att filma tror jag.. Blir så kass när man ska hålla kameran och ratten med vänster hand och växla med högran!

Vi ska väl se om vi inte får ihop lite race också som kan vara kul o filme, med en V50 T5 autotech steg 1 multifuel/E85 och en Saab 95 Aero (ännu org) och brorsans S60 T5 som min...

Ja inte fasen är det lätt att filma samtidigt >.< En go pro kamera hade suttit fint faktiskt! Ja det hade varit nice att se lite race med wink

465 Inlägg
11 april 2013
svarta fälgar i matt är också rätt snyggt tycker då jag wink hehe

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
nyller skrev:
spokenratt skrev:

Ja inte fasen är det lätt att filma samtidigt >.< En go pro kamera hade suttit fint faktiskt! Ja det hade varit nice att se lite race med wink

Ja, alltså, farsan har ju en GoPro kamera faktiskt wink Men vi hade väl tänkt att man kunde använda den även vid racen och sätta den på utsidan, så man ser när man kör ifrån de andra tongue HAHAHA
( Hoppas man inte förlor nu bara, blir ingen video då, batterit kanske råkar dö tongue )

Autotech

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Tiiimpa skrev:

Ja, jag funderade själv på just det faktiskt. Kan kanske matcha mot grillen, ska ju ändå spraya om den så att kromlisten försvinner, och räckena är ju svarta me...

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:
nyller skrev:
spokenratt skrev:

Ja, alltså, farsan har ju en GoPro kamera faktiskt wink Men vi hade väl tänkt att man kunde använda den även vid racen och sätta den på utsidan, så man ser när man kör ifrån de andra tongue HAHAHA
( Hoppas man inte förlor nu bara, blir ingen video då, batterit kanske råkar dö tongue )

Haha nu ska vi inte va sån wink

977 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:

Ja, jag funderade själv på just det faktiskt. Kan kanske matcha mot grillen, ska ju ändå spraya om den så att kromlisten försvinner, och räckena är ju svarta me...

Skulle du tröttna på mattsvarta fälgar då kan du ju alltid använda Glossifier så de blir blankare eller Metalizer för att få lite mer effekt i färgen. wink

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
nyller skrev:
spokenratt skrev:
nyller skrev:

Haha nu ska vi inte va sån wink

Njae.. men om den där Saaben blir besudlad så går dom rätt bra faktiskt, man ska inte underskatta dom! Eller, Tiiimpa?!

Autotech

Sök