2992
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 726 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
OUTLAW1 skrev:
spokenratt skrev:
birka76 skrev:
de biligt smile

ja, är väl inte fy skam för 2 500:- Det är ju fan så dyrt och lämna iväg bilen till firma om man ska ha gjort det samma!

jag lämnar in min svart till en "känd firma" och då kostar en polering samt konservering 1600:-
fast då tar dom inte insidan.....men man kan inte gnälla om priser på upp till 2000:-ändå..
Tar ju några timmar o resultatet är suveränt..

Kul o se att många vårdar sina pärlor..

Ja det är ju så...
Polering, vaxning, försegling samt insidan.. det tar fan en bra stund att göra!! Fälgarna blir me vaxade och konserverade förresten...

Japp! Klart dom ska vårdas!
Senast redigerat av spokenratt (16 april 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
16 april 2013
Ska man lämna till dom lite bättre häromkring kostar det runt 3000kr till  7000kr.

3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:
Ska man lämna till dom lite bättre häromkring kostar det runt 3000kr till  7000kr.

Ja, det var lite så jag tänkte.. hela jobbet vitt kan kosta en bra slant!

Och tack för att du håller min tråd extra aktiv med dubbla inlägg också tongue hahaha

Autotech

3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Jaha...
Någon som har tips på var jag kan hitta slang som är lite töjbar, ganska tunna väggar (mindre än 5mm) och 3" anslutning?!!? Testat slang från do88 men deras väggar är lite för tjocka hmm
Mailade dom för att se ifall dom har något annat som inte ligger på deras sida iaf..

Autotech

977 Inlägg
16 april 2013
spokenratt skrev:
Jaha...
Någon som har tips på var jag kan hitta slang som är lite töjbar, ganska tunna väggar (mindre än 5mm) och 3" anslutning?!!? Testat slang från do88 men deras väggar är lite för tjocka hmm
Mailade dom för att se ifall dom har något annat som inte ligger på deras sida iaf..

Ja de brukar ju ha det mesta i slangväg så hoppas att de har något. smile

3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
spokenratt skrev:
Jaha...

Ja de brukar ju ha det mesta i slangväg så hoppas att de har något. smile

Precis, fick tips om att biltemas silkonslang kanske var lite "billigare", tunnare och mer töjbar. Får kika på det i morgon!

Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
16 april 2013
spokenratt skrev:
Drunk skrev:

Och tack för att du håller min tråd extra aktiv med dubbla inlägg också tongue hahaha

Oj då nedrans mobil smile

Va har jag missat va ska du ha slangen till Sugrör? tongue

3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:
spokenratt skrev:
Drunk skrev:

Oj då nedrans mobil smile

Va har jag missat va ska du ha slangen till Sugrör? tongue

HAHA!, Njae.. jag köpte ju ett använt K&N filter innan vintern, men jag saknar den där lilla slangskarven som man får med när man köper det nytt. Och nu har jag testat med do88 slangarna men dom är för tjocka och för starka så det passar inte riktigt utan att man får kapa i luftburken, vilket är ointressant för det måste ju finnas nån jävla sorts slang som passar! tongue
Sjukt irriterande med ett sportfilter i garderoben!

Autotech

723 Inlägg
17 april 2013
Härligt projekt! Vad dricker din bil med e85? Om du kör lugnt blir det billigare eller dyrare än om du hade kört på 98? smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

3 860 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Härligt projekt! Vad dricker din bil med e85? Om du kör lugnt blir det billigare eller dyrare än om du hade kört på 98? smile

Tack!

Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt. Jag vågar inte lite helt på färddatorn, tror den säger typ 0,76L / milen i medelförbrukning just nu. Men som sagt, litar inte fullt på den.

Jag räknade jag lite enkelt på det när jag körde till svärföräldrarna. Och det blir ju också lite missvisande men..
Räknade bara antal mil mot hur många liter jag fick i tanken sen. Då är det blandad körning men allra mest motorväg och i 120km/h. Då landade det på ca 1L / milen.
Så kanske dricker den ungefär som orginal på MF mappen och då är det ju lite billigare.

Men sen ska man ju räkna in kostnad på spridare och mapp också så då går tar det ju ett bra tag innan man kört in dom pengarna.

Men jag har faktiskt inte märkt någon större skilnnad i förbrukning. Det går nog åt lite mer bränsle än tidigare men det brukar ju bli så iom att det är roligare att gasa också! tongue

Autotech

723 Inlägg
17 april 2013
Okej intressant smile

3 860 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Okej intressant smile

Sugen på spriten?! wink

Autotech

723 Inlägg
18 april 2013
spokenratt skrev:
Glimbrink skrev:
Okej intressant smile

Sugen på spriten?! wink

haha nja inte direkt bara tycker det är intressant big_smile

3 860 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Glimbrink skrev:
spokenratt skrev:
Glimbrink skrev:
Okej intressant smile

Sugen på spriten?! wink

haha nja inte direkt bara tycker det är intressant big_smile

Det var en mycket intressant utveckling på min bil iaf.. 260Hk mot vad den nu kan ha idag tongue

Autotech

3 860 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
Som några vet så ska det bli ytterligare en (föhoppningsvis) "biltok" i familjen!
Så idag hämtade jag ut "reservdelar" jag beställt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-fb2b111c8894aa13682d1eaba371612b.jpg
Coola!

Autotech

3 173 Inlägg
20 april 2013
Heheh så himla rätt..köpta också ett par på billia föra året till minstingen wink

A.Sörman
1 299 Inlägg
20 april 2013
Åh Grattis !! fan va roligt smile

3 860 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
Tobzter: Ja, det var ju tvunget att ha tyckte jag. Letade ett tag men hos många var de slut så tillslut hittade jag var ju inget att grubbla på, bara att beställa!

Drunk: Tackar tackar!

Autotech

3 860 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
Jahaja!
Fredag är det som sagt dags för rekond! Ska bli skönt!

Märkte också idag att min koppling inte riktigt gillar den behandling den får ibland så nu får man kanske kika lite på att byta den också. Har ju trotts allt en 3" Downpipe liggandes och med den och lite andra modds får man ju ytterligare kraft och då ligger kopplingen antagligen risigt till! tongue

Möjligen har jag en lite sliten fjäderbenslagring också så det får man väl också kika lite på!

Autotech

1 777 Inlägg
24 april 2013
spokenratt skrev:
Jahaja!
Fredag är det som sagt dags för rekond! Ska bli skönt!

Märkte också idag att min koppling inte riktigt gillar den behandling den får ibland så nu får man kanske kika lite på att byta den också. Har ju trotts allt en 3" Downpipe liggandes och med den och lite andra modds får man ju ytterligare kraft och då ligger kopplingen antagligen risigt till! tongue

Möjligen har jag en lite sliten fjäderbenslagring också så det får man väl också kika lite på!

Perfekt läge att skaffa coilisar nu så du kan gasa ordentligt i kurvorna:-)

Sök