jaka54 skrev:
Swirra inte så mycket med kameran! Håll kameran stilla!- Varför ta bilder på motorn när den inte är igång???
Varför har du oljestickan halvvägs uppe?
När du tidigare sagt att motorn inte går att vrida runt...vad försöker du vrider du runt motorn med?? När jag vrider runt motorn för hand på min Audi sätter jag en 24mm hylsa med 30cm arm på vevaxeln och drar runt. -Hur gör du?
Haha Swirra är ett nytt ord för mig.
Ne men jag hajjar, jag försöker väll filma lite från olika vinklar för att ge en rättvis översikt.
Oljestickan är trasig, därav ser den ut att vara halvvägs uppe.
Men som du säger, som jag inte förstår.
Till en början gick motorn inte att dra runt framåt
Så jag backade motorn och upptäckte att den kuggat över och att spännaren var "lös"
Så jag ställde ÖD och spände spännaren.
Då gick motorn att dra runt, för hand, och jag drog runt den på precis det sättet du förklarar här med samma storlek på hylsa och spärrhandtag.
Då kunde jag starta motorn men den knackade högt, och den dog efter någon minut,
Så jag pluggade EGR för att det kanske hade något med saken att göra.
Men motorn dog fortfarande efter någon minut. Fast nu lät den bra och knackade inget.
Så jag tog bort pluggen från det lilla röret på EGR, för jag visste inte om jag hade gjort rätt, samt tog bort ena givaren till partikelfiltret, för att jag tänkte att det kanske var partikelfiltret som var täppt.
Och där har jag ingen aning om vad jag håller på med, för jag vet inte hur allt hänger ihop.
Startade motorn iallafall. Men då dog motorn rätt tvärt efter några sekunder. Men den lät inget konstigt eller hade något illa knackande
Jag tyckte den var lite tung nu att dra runt mot vad den varit tidigare efter att jag ställde ÖD, och den gick inte att dra runt på starten längre, precis att batteriet var slut.
Så lät bilen stå under natten för att ladda batteriet, ifall det var därför den inte gick att starta.
När jag kom ut i morse så gick motorn knappt att dra runt för hand över huvudtaget, och gnisslade imellanåt.
Och först gick den inte att dra runt på starten, men efter att ha kopplat till ett extra batteri, så gick den att dra runt på starten, och går nu mycket lättare att dra runt för hand.
Men nu startar den däremot inte, vilket den har gjort lätt förut (När det gått runt)
Detta är kort förklarat