Då var det dags och besiktiga bilen. Och tro fan att possitionsljus höger fram hade lagt av. Inte fick man några medd om det i displayn inte! men, jag hade ju LED liggandes så det var kanske "bra" att den lagt av! Haha!
Jag bytte till LED 4 300K så att det inte ska bli något snack om att de lyser blått, gick nämligen inte igenom med 6 000K på den förra... Tycker dock att så här när solen fortfarande lyser ute så var det rätt gult så jag hade nog kunnat ha lite vitare/blåare, men men. Nu lyser det iaf igen! Började med att byta på förarsidan där det inte är lika trångt så jag kunde se hur allt satt, skiljer sig ändå lite mot halogen strålkastarna som var på den förra. Bilder på "projektet", passagerar sidan!
Började med att ta av locket till ECU'n för varje mm extre spelrum är guld värt här! haha
Hakade loss slangen som sitter fast mot påfyllnadsröret för spolarvätska och vek in den förbi ECU'n. Och bort med den lilla skruven som håller röret för spolarvätska...
...och bort med röret.
Sen sitter det någon plast grej som ska bort för att nå dammskyddet.
Sen tar man bort det lilla dammskyddet som sitter närmast blinkers.
Sen var det för trångt att få en bra bild på hur man fick loss själva lampan så det blev ingen bild på det helt enkelt!
Får ta ett foto senare när det inte är lika ljust ute så får jag se ifall det blev någon nyans skillnad i ljuset med.