Hej, som rubriker lyder så fungerar inte spolningen till vindrutan på min 525ia. En av pumparna funkade inte så jag bytte den men det hjälpte inte. Det klickar i nåt relä i säkringsboxen när man spolar men ingen av pumparna går inte, men kopplar man ström direkt på pumparna så funkar det. Alla säkringar har jag kollat så jag undrar vart felet kan vara skulle vara gött om nån kunde komma med ett svar på detta hehe
det jag kan tänka mig är att nån kabel har gått av nånstans, eller om reläet är defekt fast det klickar i det. kolla upp vilket relä det är som klickar.
spaken har jag testat att byta och det blev ingen skillnad. Har kommit fram till vilket relä det är som klickar när man spolar så ska testa att byta det och se om det hjälper
spaken har jag testat att byta och det blev ingen skillnad. Har kommit fram till vilket relä det är som klickar när man spolar så ska testa att byta det och se om det hjälper
kolla så det finns kräm på 30 på relät. Dra även en plus till 87 på reläplattan. Då ska motorerna gå.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!