14 oktober 2011
Trådstartare
Köpte för ett tag sedan styrknoge eller vad det heter (hela grejen med hjullager, ABS givare osv) på skroten eftersom jag var i behov av det snabbt och hade körförbud på bilen pga glappande lager.
Jag kom direkt från skolan så hade "fina" kläder på mig, bad därför en som jobbade där känna så att lagret inte glappade, och då sa han nej det är bra, det är garanti på det och är testat. Så jag köpte delen och åkte hem, men när jag skulle montera det dagen efter känner jag att det är lika mkt glapp i det som mitt gamla!! går även ojämt trögt. Åkte då till biltema och fick köpa helt nya grejer och reparerat min gamla, vilket tog drygt en vecka då jag var tvungen att flexa/svetsa i min gamla del.
Så då åker jag tillbaka till skroten och ska lämna tillbaka min del som jag köpte, då påstår de att lagret ska glappa, och kommer sluta glappa när jag monterar det på bilen! När jag sa nej det är dåligt, jag vill ha pengarna tillbaka började de bråka och sa att jag inte kan nått om bilar och att jag får ett tillgodokvitto ist. Efter mycket tjafsande fick jag gå därifrån...
Då till frågan:
* KAN ett lager som glappar när det inte är monterat "bli bra" när man monterar det så att bilen skulle gå igenom besiktningen?
* Är det såhär på alla bilskrotar?